Uber a susținut poziția că este un provider de informație și de legătură între pasageri și parteneri și nu o firmă de transport sau taximetrie, pentru că nu deține nicio mașină, scrie BBC.

Cazul a pornit din Barcelona unde autoritățile locale au susținut poziția că Uber trebuie să fie reglementat ca o companie de taximetrie.

Decizia Curții spune cam așa: “Conectarea cu ajutorul smartphone-ului și contra unei sume de bani a șoferilor neprofesioniști care folosesc propria lor mașină cu persoane care doresc să călătorească urban intră în categoria serviciilor de transport”.

Uber operează în unele țări sub legile de transport și are inclusiv licențe speciale pentru ridesharing. În România, Uber nu operează momentan sub nicio reglementare de transport, dialogul cu autoritățile fiind dificil. Ieri, Primăria Capitalei a decis că aplicațiile digitale trebuie să obțină licențe de dispecerat, acest lucru afectând Clever Taxi și Star Taxi.

„În majoritatea țărilor UE în care operăm sub legea transportului sau suntem în curs de reglementare, această hotărâre nu afectează mersul lucrurilor. Totuși, în continuare, milioane de europeni sunt împiedicați să folosească aplicații similare cu ale noastre. Așa cum a declarat noul nostru CEO, Dara, este necesar ca serviciile de tip Uber să fie reglementate, astfel vom continua dialogul cu autoritățile din Europa. Aceasta este abordarea noastră pentru a ne asigura că oricine poate comanda o cursă sigură la apăsarea unui buton”, a declarat purtătorul de cuvânt Uber privind această decizie.

Citește mai mult despre decizia Primăriei Capitalei de ieri în acest articol.