Astfel, oaspeții pot seta temperatura, nivelul iluminării, deplasarea draperiilor sau funcții specifice camerelor de hotel, afișate pe ecranul televizorului Samsung, prin simpla utilizare a telecomenzii. Mai mult, aceștia pot solicita efectuarea serviciilor de curățenie, folosind aceeași soluție, ceea ce permite optimizarea rutei cameristelor, care beneficiază și de o ghidare online spre destinaţia cea mai apropiată care trebuie împrospătată. Personalizarea poate să ajungă până la programarea accesului la diferite facilități recreative pe care le oferă unitatea de cazare (ore de yoga, de masaj etc). Odată setate preferințele ca profil al vizitatorului, acesta se va putea bucura de confort personalizat de cate ori revine în hotelul respectiv.
Soluția Samsung LYNK HMS (Hotel Management System) transformă televizorul din camera de hotel într-un hub de control și management, combinând principalele atribute tehnice într-o interfață ușor de utilizat și interactivă. Pe lângă facilitățile de administrare a camerei (RMS), hotelurile mai pot accesa un sistem de control a energiei (EMS), serviciul de control în cameră (IRC) și funcția de gestionare a conținutului (CMS).
”Credem că domeniul hotelier are un potențial important de dezvoltare în România, cu o creștere constantă a numărului de turiști, dar și a așteptărilor acestora în ceea ce privește utilizarea tehnologiei. Reprezentanții hotelurilor știu că serviciile îi diferențiază și determină decizia de a reveni din partea oaspeților. Se pune întrebarea dacă ne putem permite să ignorăm investiția în tehnologie, când numărul dispozitivelor conectate la nivel global va crește de 10 ori, în 2020 față de anul curent. Legrand se situează, ca întotdeauna, printre promotorii inovației și prezintă, în premieră pentru domeniul hotelier, două soluții pentru controlul inteligent al camerelor de hotel”, a declarat Călin Pașcalău, Director General Legrand România.
Soluţiile Legrand pot fi insalate atât în hotelurile noi, cât şi în faza de renovare uşoară, într-o manieră non-invazivă.
”Dacă este planificată schimbarea prizelor și întrerupătoarele în camera de hotel, de ce să nu alegem variante care pot fi controlate inteligent și de ce nu am adăuga echipării camerei și un ecran intuitiv, pentru ca vizitatorii să se bucure de o experiență premium, peste așteptări ? Mai ales că toate acestea pot fi asigurate fără să fie nevoie de cablaje speciale, care să presupună intervenții asupra finisajului pereților”, a adaugat Călin Pașcalău, Director General Legrand România.
De asemenea, Legrand oferă o altă variantă customizabilă pentru controlul inteligent al camerelor de hotel, și anume UX, care include o serie de dispozitive care pot fi personalizate în funcție de nevoile hotelului. Pot fi alese de la unul la zece dispozitive diferite pentru managementul camerei, printre care echipamentele de comandă tactile, care permit controlul iluminatului, al temperaturii, al draperiilor sau setarea anumitor scenarii (de exemplu, la un moment al zilei se trag draperiile, se aprinde lumina etc.). Solutia UX include și cititoare inteligente: înainte de intrarea în cameră există un dispozitiv care permite accesul pe bază de card și care afișează statusul camerei și numărul acesteia.
Soluția UX Legrand pentru hoteluri a fost implementată până acum cu succes în hoteluri din întreaga lume, atât în cazul unor unități noi, precum Jumeirah Gate din Dubai, cât și al unor hoteluri de o eleganță clasică, precum Vista Hotel Como din Italia.