În 1942, Wonder Woman, un erou creat de psihologul William Moulton Marston, și-a făcut debutul în lumea benzilor desenate. De atunci, Wonder Woman a fost un exponent al sufragetelor, un soldat, un sex simbol, unul dintre cele mai populare personaje de benzi desenate și, acum, un star de cinema (în doar o lună de la lansarea filmului, în care actrița Gal Gadot joacă rolul lui Wonder Woman, încasările au depășit valoarea de 430 de milioane de dolari).

Însă, ar putea fi Wonder Woman un model și pentru antreprenori? Cu siguranță!

Fă un rebranding, atunci când este nevoie

De-a lungul anilor, personajul Wonder Woman (și implicit Diana Prince) a trecut prin diferite schimbări. De la nume – inițial purta denumirea de Suprema -, la locul în care s-a născut - Paradise Island, inițial, apoi, din 1980 insula Themyscira.

Azi, Wonder Woman este recunoscută de toată lumea ca un membru al Justice League și ca un diplomat, deși a trecut prin mai multe ”transformări” prin anii ’60 când și-a pierdut puterile: babysitter, fotomodel, astronaut, femeie de afaceri.

Așa că, la fel ca Wonder Woman și ca toți super eroii din benzile desenate, un antreprenor poate face un rebranding personal, dar și al afacerii, atunci când este nevoie. De exemplu, atunci când îți dai seama că ai făcut greșeli sau că piața cere altceva.

Luptă în numele adevărului și egalității

Wonder Woman promovează adevărul, pacea și egalitatea în ciuda faptului că este, în esență, o războinică exotică. Poate chiar de aceea personajul ei este atât de atrăgor și complex.

Aceste calități ar trebui să fie de bază și pentru un antreprenor și un lider adevărat. Sunt calități care atrag oamenii din echipă, investitorii și clienții și care dovesc că este un om integru, cu o afacere serioasă.

Fii neînfricat, chiar dacă totul este împotriva ta

Diana a înfruntat, fără teamă, monștri, zei și chiar extratereștii (iar aici îl includem pe Superman). Și chiar dacă, de multe ori, șansele păreau total împotriva sa, Wonder Woman pornește în luptă cu aceștia doar pentru a apăra umanitatea.

La fel ca și în cazul ei, un antreprenor care lansează un startup pornește într-o luptă încrâncenată: cu alți concurenți pe piață, cu investitorii, chiar și cu însăși piața pe care dorește să intre. Așa că, înainte de a porni un startup, testează și validează ideile. Poate așa mai îndulcești bătălia.

Transformă slăbiciunile în atuuri

V-o puteți imagina pe Wonder Woman fără acele brățări indestructibile? Probabil că nu. Obligate, inițial de Zeus să poarte acele brățări, după eliberare, amazoanele au decis să le poarte în continuare, cu mândrie, ca un simbol a asupririi pe care au depășit-o.

Ca antreprenori, veți trece deseori prin perioade dificile. Poate că afacerea nu va merge prea bine sau veți fi respinși de către investitori. În loc să vă lăsați doborâți, trasformați aceste experiențe în lecții.

Sursa foto: DC Comics