Lenovo a înregistrat pentru al treilea trimestru consecutiv o creștere de două cifre a veniturilor comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Grupul raportează venituri de 13,4 miliarde de dolari, cu 14% mai mari față de al doilea trimestrul al anului anterior, acesta fiind cel mai mare rezultat trimestrial înregistrat de companie în ultimii aproape patru ani. În plus, compania a raportat un profit înainte de impozitare de 213 milioane de dolari, de șase ori peste nivelul din aceeași perioadă a anului anterior (+178 de milioane de dolari), pe fondul îmbunătățirii profitabilității pe toate segmentele de business ale companiei.

În cel de al doilea trimestru al anului fiscal, Lenovo și-a consolidat strategia de business Intelligent Transformation prin disciplină financiară, un sistem de operațiuni excelent și o serie de inovații tehnologice pe toate segmentele cheie de business. Planurile de restructurare și eficientizare a business-ului implementate în trimestrele fiscaleanterioare au dat deja rezultate semnificative. Principalele divizii de business Lenovo au generat creșteri semnificative și și-au consolidat poziția în piață.

Grupul Intelligent Devices (IDG), din care fac parte diviziile PCSD și MBG, a raportat venituri cu 10% peste nivelul din aceeași perioadă a anului trecut, respectiv de 11,84 milioane de dolari.

Divizia Personal Computers and Smart Devices (PCSD) a raportat venituri de 10,2 miliarde de dolari, în creștere cu 18% față de anul anterior. Este pentru prima datăcând divizia PCSD raportează venituri de peste 10 miliarde de dolari. Astfel, Lenovo este liderul global pe piața de PC-uri, cu o cotă de piață record de 23,7%, și continuă să conducă topul profitabilității industriei cu 5%. Compania a înregistrat o creștere puternică de două cifre pe mai multe portofolii de produse, printre care laptopurile de gaming Legion, stațiile grafice ThinkStation, laptopurile Yoga, categoriile ThinkPad și IdeaPad.

Pe partea de stații de lucru, vânzările nu au stat atât de bine în regiunea noastră, a declarat Ivan Bozev, executive director Central & South East Europe, în cadrul evenimentului Lenovo Intelligent Futures.

Divizia Mobile Business Group (MBG) și-a consolidat poziția în piață în trimestrul al doilea din anul fiscal, urmându-și strategia de business ce a presupus reducerea cheltuielilor, simplificarea portofoliului de produse și concentrarea eforturilor pe piețele profitabile. Motorola a raportat o reducere a costurilor operaționale cu 175 de milioane de dolari față de aceeași perioadă a anului trecut. Pe piața nord-americană, livrările au crescut cu 53,4% față de anul anterior. Creșteri semnificative s-au înregistrat și în America Latină, unde Lenovo ocupă locul doi pe piața de mobile. Businessul din China a înregistrat de asemenea creșteri ale veniturilor, volumului și profitabilității (+84,6%, +279,4% și, respectiv, +25,2%).

Lenovo plănuiește și lansarea unor dispozitive cu ecrane pliabile, dar rămân de rezolvat o serie de probleme, cum ar fi calitatea imaginilor, cutele care se produc la îndoire, precum și costurile de producție, a declarat Thorsten Stremlau, Director of the Global Large Enterprise Segment Product and Offering Strategy.

Divizia Data Center Group (DCG) a înregistrat o creștere a veniturilor de 58% față de anul anterior, ajungând la 1,5 miliarde de dolari. Este cel de al cincilea trimestru consecutiv de creștere a profitabilității pentru divizia DCG (PTI +9,5% în termeni anuali). Lenovo inovează în permanență, inclusiv prin soluțiile puse în valoare de infrastructura Hyperscale and Software (SDI) și prin felul în care aduce aceste tehnologii pe piață. Parteneriatele strategice, precum cel anunțat în luna septembrie cu NetApp, au facilitat extinderea segmentului. Segmentul SDI a raportat creșteri puternice a veniturilor (+105%) și a înregistrat cel de-al șaptelea trimestru consecutiv de creștere a veniturilor de peste 100%.

Cum se vede viitorul din perspectiva Lenovo

Thorsten Stremlau a vorbit și despre pașii pe care îi face Lenovo către un viitor mai bun. El a vorbit despre vacanțe în Realitatea Virtuală, posibile cu ajutorul unor încăperi mari, cu nisip și miros de mare în care utilizatorii vor avea impresia că sunt la plajă, dar și despre trainingurile care pot fi făcute în VR sau AR - exemplul dat în acest caz a fost cel al sudorilor care se pregătesc pe uscat pentru sudura subacvatică.

Stremlau a vorbit, în cadrul evenimentului Intelligent Futures, și despre cum sunt folosite mini PC-urile ThinkCentre Tiny în prezent, în afara birourilor, și cum contribuie la dezvoltarea Internet of Things. De exemplu, în prezent, desktopurile mici de la Lenovo sunt folosite în ferme, pentru monitorizarea producției, dar și în stupuri, pentru monitorizarea albinelor și a producției de miere. Morile de vânt au fost și ele optimizate cu ajutorul inteligenței artificiale Lenovo. Mini PC-urile și stațiile de lucru eficientizează distribuția de energie electrică - se prezic schimbările vântului.

Mai mult, Lenovo a primit două premii pentru cercetarea în domeniul oncologiei, cu un sistem care depistează rapid cancerul. Potrivit reprezentanților Lenovo, un doctor oncolog are la dispoziție numai 15 minute pentru a citi graficele și pentru a depista cancerul. Un software făcut de Lenovo găsește cancerul cu o rată de succes cu 98% în numai 5 minute (un doctor bun are o rată de circa 92%).

De asemenea, Lenovo are propria sa mașină autonomă, bazată pe inteligență artificială, în China, un mediu foarte dificil, având în vedere că sunt 12 milioane de bicicliști. Folosind AI și cloud vision, Lenovo a lucrat și la dezvoltarea magazin autonom în China - realizat cu ajutorul recunoașterii faciale - iar cumpărătorii intră, iau ce vor de pe raft și banii le sunt retrași automat din conturi.

AI este integrat și în laptopuri pentru a optimiza autonomia și se fac progrese și pe partea de securitate și stabilitate. De exemplu, sistemul Thinkshield se folosește de AI pentru a detecta crash-uri, malware, ransomware și pentru a optimiza driverele. Crash-urile sunt prezise și utilizatorul poate lua măsuri pentru a le evita. Sistemul Privacy guard se folosește de AI pentru a te atenționa dacă îți trage cineva cu ochiul la date - camera analizează dacă îți privește altcineva în ecran, iar utilizatorul este avertizat că cineva îi încalcă intimitatea. Iar Coronet detectează activitatea suspicioasă și protejează computerele de atacurile prin WiFi.

Cei de la Lenovo lucrează pentru a face folosirea PC-urilor la fel de ușoară și de naturală precum cea a smartphone-urilor, prin control vocal sau prin scriere de mână, aceasta fiind viziunea companiei pentru viitorul computerelor destinate consumatorilor.