Retailerul online Elefant a finalizat recent o nouă rundă de investiții de 5,5 milioane de euro. În acționariatul companiei a intrat Emerging Europe Accession Fund (EEAF), un fond de private equity consiliat de Axxess Capital, care a devenit acționar minoritar semnificativ. La noua rundă de investiții a participat și Catalyst România care intrase în acționariat în 2014. Finalizarea tranzacției este condiționată de obținerea acordului Consiliului Concurenței.

Screen Shot 2016-07-26 at 09.47.33

Investiția are ca obiectiv accelerarea ritmului anual de creștere de peste 50% pe care Elefant îl are în prezent. Mai mult, Elefant va beneficia de expertiza specifică a noului investitor.

În decursul celor 6 ani de activitate, Elefant a atras mai multe runde de investiții, în acționariatul sau intrând, alături de Fribourg Capital, acționar fondator majoritar și fondurile Catalyst România, consiliat de 3TS Capital Partners și acum EEAF. Catalyst România este primul fond de private equity dedicat României, finanțat în principal prin inițiativa JEREMIE, că parte a Programului Operațional Sectorial "Creșterea Competitivitătii Economice" 2007-2013, co-finanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională.

“Am crezut în acest proiect încă de la început și ne bucurăm că după 6 ani, Elefant este retailerul online cu cea mai rapidă creștere în eCommerce-ul din România și Republica Moldova. Suntem dornici în continuare să sprijim activ dezvoltarea Elefant.”, a declarat domnul Ion Sturza, Președinte al Fribourg Capital.

“Ma bucur că există în România fonduri de investiții care împărtășesc viziunea de creștere a industriei eCommerce. Noua investiție va fi alocată dezvoltării de tehnologie și extinderii în CEE.”, a declarat Dan Vidrașcu, CEO al Elefant.

Horia Manda, Managing Partner al Axxess Capital, a adăugat: „EEAF și-a propus să aducă expertiză și capitalul pentru a sprijini compania în următoarea etapă de dezvoltare. Avem încredere că echipa de management este capabilă să profite de creșterea pieței de retail online și considerăm că Elefant are potențialul să se distanțeze de restul competitorilor, devenind numărul doi autoritar în piață.”

Elefant a fost lansat ca o librărie online în 2010, reușind în cei 6 ani de la înființare să devină unul dintre cei mai mari retaileri online generaliști din România. În 2014-2016, compania a cunoscut o extindere puternică prin dezvoltarea rapidă a ofertei sale de produse, la prețuri competitive precum și prin diversificarea modalităților de livrare prin înființarea a 18 puncte de livrare în 6 orașe din țara. Un alt pas important în dezvoltarea retailer-ului a fost extinderea prezenței sale în Republica Moldova.