Chatboții trebuie folosiți cu inteligență

Chatboții sunt software programabil care se integrează cu pagina ta de Facebook și vorbesc automat cu cititorii sau clienții. Ei pot fi programați să facă task-uri ușoare sau să ofere asistență. De multe ori, suportul pentru clienți a făcut tranziția de la telefon la social media. Dacă ai mulți clienți, pot să-i organizezi mai bine cu un chatbot sau acesta poate rezolva niște task-uri repetitive.

De multe ori clienții nu vor să aștepte într-o fereastră goală. Un chatbot umple timpul între întrebare și răspuns, pentru a-l face pe client să se simtă ascultat. Feedback-ul instantaneu e important și engagement-ul pare mai personal și mai serios.

Concentrează-te pe mobil

Mare parte din activitatea din social media se concentrează pe mobil. Astăzi e esențial să începi strategia din social media cu mobilul, imaginile și orice creație să fie adaptate la consumatorul mobil. Snapchat și Instagram sunt platforme concentrate exclusiv pe mobil. Facebook are 84% din venituri din mobil.

Tot conținutul pe care-l pui pe social media trebuie să aibă un call to action, adică o invitație la acțiune, care să fie concentrată pe utilizatorul mobil. Oamenii au telefonul în mână, gândește-te care sunt pașii următori pentru ei? Ce pot face ei de pe mobil și cum poți să-i faci viața mai ușoară?

Folosește diferite platforme

E un efort mare și nu se pretează la toate business-urile, dar încearcă să ai o prezență pe Facebook, Instagram sau Snapchat. Ultimul nu e atât de popular în România, dar Facebook și Instagram au caracteristici asemănătoare. Diferența stă în public. Pe Facebook publicul e mai învechit, dar îl poți atrage inclusiv cu mesaje și imagini în Stories, la fel ca și pe Instagram Stories. Învață să folosești avantajul imaginilor verticale și ale mesajelor pe care le poți pune pe un conținut care dispare după șase secunde și expiră până la ora 24.

Clipurile video trebuie să fie în strategia ta

Conținutul video este foarte important în social media și engagement-ul e mai mare. Dar creează conținut adaptat. Trebuie să știi că video-urile lungi nu te vor ajuta. Trebuie să ai clipuri care dau mesajul rapid, care pot fi urmărite fără ca volumul să fie pornit. De multe ori, utilizatorii stau maximum 10 secunde pe un video așa că trebuie să-i captezi rapid din primul cadru.

Poți îmbina postările pe Facebook, cu Stories și pe Instagram.

Photo by Hans Vivek on Unsplash