Valoarea tranzacției este de 34,5 milioane de euro și include recapitalizarea companiei. MCI Capital dorește să sprijine eSky în consolidarea poziției sale pe piața globală și în implementarea strategiei de creare a unui avantaj tehnologic față de competitori.
eSky Group a profitat de situația nefavorabilă a pieței ȋn timpul pandemiei pentru a-și consolida poziția și pentru a-și creşte semnificativ eficiența. La nivel de profit operațional, compania a încheiat anul 2021 cu un rezultat mai bun decât în anul record 2019.
Prin urmare, strategia de expansiune globală de până acum a jucat un rol esențial în consolidarea poziției pe piață. Datorită investiției MCI, vom obține fonduri pentru implementarea obiectivelor noastre strategice, inclusiv automatizarea semnificativă a proceselor în domeniul serviciilor pentru clienți, creșterea popularităţii brandului eSky pe piețele din Europa Centrală și de Est și transformarea într-un jucător de top pe piața pachetelor dinamice - spune Łukasz Habaj, CEO eSky Group.
eSky este lider pe piața biletelor de avion din Europa Centrală și de Est, dar, de fapt, este deja o companie globală care oferă servicii în peste 60 de țări din întreaga lume. În ciuda faptului că pandemia a afectat puternic toată industria aviatică, datorită angajamentului Consiliului de Administrație și al proprietarilor, compania a ieșit din această perioadă mai puternică decât înainte. Vrem să sprijinim Consiliul de Administrație în strategia de construire la nivel global a unui "market challenger" bazat pe avantajul tehnologic și pe calitatea serviciilor oferite clientului. Intenționăm să continuăm consolidarea poziției companiei în ECE și la nivel global, atât prin achiziții, cât și prin creștere organică dinamică - spune Michał Górecki, Senior Investment Director la MCI TFI.
În ultimii ani, eSky Group s-a extins puternic la nivel internaţional, ceea ce a contribuit la creșterea dinamică a companiei. În doar patru ani, portofoliul grupului a ajuns să includă 45 de țări din întreaga lume, inclusiv piețe îndepărtate precum APAC (Hong Kong, Malaezia sau Singapore) sau piețe africane - Maroc, Kenya, Egipt sau Nigeria. În prezent, grupul vinde în peste 60 de țări din întreaga lume.
Vânzările de anul trecut ale eSky Group, exprimate în TTV (Valoarea Totală a Tranzacţiilor), s-au ridicat la 353,4 milioane de euro. Acest rezultat este cu 34% mai mare decât în 2020. Profitul operațional al grupului în 2021 a crescut cu 167% față de 2019, ceea ce clasează anul trecut drept cel mai bun an din istoria companiei în ceea ce privește profitul operațional.
Merită remarcat că în 2021, jumătate din veniturile eSky Group exprimate în TTV au fost generate în Europa continentală. Anul trecut, ponderea vânzărilor companiei în Europa de Vest a fost mai mare decât în Europa Centrală și de Est cu 12 p.p. și s-a ridicat la 38%, respectiv 26%. Totodată, eSky Group și-a consolidat poziția în Statele Unite, veniturile exprimate în TTV crescând cu 54% de la an la an, iar ponderea în structura totală a vânzărilor rămânând la același nivel ca în 2020 - 11%.