Pandemia de Covid-19 a influențat și anul acesta comportamentul consumatorilor, care au continuat să petreacă destul de mult timp acasă, astfel că și-au dorit să investească în electrocasnice care să le aducă un plus de confort, dar și să asigure igienizarea articolelor de îmbrăcăminte, a spațiilor sau să ajute la prepararea mâncării. Acest lucru s-a tradus în cazul Miele printr-o creștere a cererii de electrocasnice premium.

„Consumatorii s-au orientat în ultimii ani mai mult către electrocasnice care să aducă un plus de confort, dar și care să ofere o experiență facilă de utilizare, în special prin tehnologie. Tocmai de aceea, produsele dezvoltate de Miele sunt inspirate din experiența de utilizare de zi cu zi și sunt proiectate în așa fel încât orice activitate să devină mai simplă și mai rapidă. În ultimul an, electrocasnicele cele mai căutate au fost cele pentru igienizare și curățarea locuinței, precum și mașinile de spălat, aspiratoarele sau echipamentele pentru bucătărie”, a spus Dragos Grigore, Head of Own Retail Miele România.

Una dintre schimbările observate în comportamentul clienților a fost reprezentată de creșterea interesului pentru cumpărăturile online. Astfel, magazinul shop.miele.ro a înregistrat creșteri ale traficului de vizitatori și un volum mai mare al comenzilor. Cele mai cumpărate produse în online au fost aspiratoarele, esspresoarele și diferitele tipuri de detergenți.

Deși a crescut interesul pentru achizițiile online, mulți dintre clienți au preferat să viziteze Miele Experience Center pentru a vedea și testa produsele înainte de achiziție. Astfel, cea mai mare comandă din 2021 a fost făcută într-un showroom din București, a avut o valoare totală de 300.000 de lei și a inclus 12 produse, din toate categoriile. Cele mai multe vânzări au fost înregistrate în București, topul oraselor fiind completat de Timișoara, Cluj-Napoca și Iași.

Miele a continuat extinderea rețelei de magazine și în 2021

Miele a continuat expansiunea rețelei de magazine la nivel național și în 2021 prin deschiderea unui nou showroom în Craiova, după o investiție de 90.000 de euro. Astfel a ajuns la un portofoliu de opt magazine în regim propriu în România. Pentru 2022, compania își propune să vină cât mai aproape de consumatorii din România și să răspundă cerințelor acestora prin servicii și produse de calitate. De asemenea, are în plan și extinderea rețelei de magazine.