Nissan este al treilea mare constructor de mașini, după BMW și Volkswagen, care va fi prezent pe platforma Road Experience Management (REM), dezvoltată de compania care produce sisteme avansate de asistență pentru șoferi (denumite generic ADAS) și adaptează această tehnologie pentru mașinile autonome.
Astfel, Nissan va utiliza în cadrul mașinilor sale hărțile rutiere care sunt actualizate în timp real folosind informațiile venite, anonim, din partea mașinilor de pe șosea, scrie TechCrunch. Prezența celor trei constructori pe platforma dezvoltată de Mobileye și informațiile pe care le vor transmite vor ajuta compania israeliană să își perfecționeze software-ul pe care dorește să îl implementeze în următoarea generație de mașini autonome: cu cât numărul mașinilor prezente pe platformă este mai mare, cu atât informațiile disponibile pe hărți vor fi mai exacte, iar mașinile fără fără șofer vor putea naviga mai ușor.
Cele două companii colaborează deje pe zona sistemelor de asistență pentru șoferi (Nissan folosește tehnologia ProPILOT ADAS).
La finalul lui 2016, Mobileye avea o cifră de afaceri de 358 milioane de dolari (comparativ, în 2012 veniturile erau la nivelul de 40 de milioane de dolari), iar până la sfârșitul anului în curs ar putea atinge pragul de o jumătate de miliard de dolari. Cu sediul la Ierusalim, Mobileye este o companie fondată în 1999 de către profesorul Amnon Shashua (care deține funcția de CTO) și Ziv Aviram (CEO-ul Mobileye).