Melc au lansat în București trotinete electrice de închiriat acum mai bine de o lună. Le-am descoperit întâmplător, lansarea fiind una lentă și cu un număr limitat de mijloace de transport. De asemenea, zona de acoperire e încă mică tocmai pentru a evita problemele logistice.
Anul acesta a însemnat o luptă puternică în România pentru a acoperi această piață. Mai întâi au fost românii de la Wolf-e Rides, apoi a venit Lime, iar Flow a fost lansat în București și apoi în Cluj-Napoca. Melc au venit și ei, iar în ultimele zile au apărut pe stradă și trotinetele Splash, care au suspensii și sunt un pic mai colorate.
Citește sau ascultă podcast-ul unui interviu cu Luca Mateescu, reprezentantul Lime în România.
Toate aplicațiile și trotinetele funcționează la fel. Introduci cardul, iei trotineta, te deplasezi cu ea și o lași la finalul cursei neandocată, dar parcată regulamentar. Melc este disponibil pe Android și iOS.
Pornirea pe Melc costă 2.5 lei, iar minutul costă 50 de bani, iar programul de funcționare este între 7 și 23. Trotinetele seamănă cu cele de la Tier, la nivel internațional, fiind un pic mai mari decât Wolf-e sau Flow. Seamănă aproape cu cele de la Lime.
Cine sunt fondatorii Melc?
“Melc este o inițiativă românească de mobilitate urbană prin închirierea de trotinete electrice. Echipa noastră a început cu Ecaterina Nederiță, Alexandru Apostol și George Răcariu, iar pe parcus ni s-au alăturat mulți prieteni. Suntem un grup divers, format din stomatologi, IT-ști, economiști, ingineri, avem în medie 30 de ani, suntem din România și din Republica Moldova”, povestește unul dintre fondatori, Alexandru Apostol.
Fondatorii erau familiarizați cu ridesharing-ul de trotinete electrice și au vrut să beneficeze de această opțiune și acasă. “Am luat-o ca pe o datorie morală să o lansăm în România pentru noi și pentru cei ca noi”, spune Apostol.
Business-ul de trotinete Flow își va uni operațiunile cu eGo, care oferă mașini de închiriat.
Planurile business-ului
Melc a apărut la nivel de comunicare în primăvară, dar lansarea a venit abia în toamnă, cu câteva luni până când iarna ar putea să oprească business-ul de trotinete electrice.
Melc folosește un Segway Ninebot ES2 pentru că au o calitate superioară modelelor de pe stradă, cu o autonomie mai mare și sunt customizate pentru serviciul de ridesharing. Momentan fondatorii nu au relevat numărul de trotinete care sunt pe stradă, dar în acest moment pe harta Melc sunt între 50 și 100 de vehciule.
În momentul de față serviciul testează reacția utilizatorilor. “Am început deja să implementăm strategiile pentru startul din sezonul următor, și vrem să facem ceva mareț și creativ”, spun fondatorii.
Melc vrea să se diferențieze de celelalte servicii de pe piață printr-o abordare românească, de aici și numele. “Ne mândrim că MELC este un proiect românesc, cu un nume românesc și un logo cu motive tradiționale românesti, care se diferențiază prin cultura, valorile și principiile pe care le promovează”, explică Apostol.
Fondatorii consideră că avantajul lor e că vin dintr-un grup diversificat profesional, cu o experiență națională și internațională.
“Aceasta este viziunea noastra de viitor, MELCi în toate orașele în care este necesar și dorit. Și când spunem MELCi, nu ne referim doar la trotinete, ci și la alte soluții de mobilitate.”, a mai spus Apostol.