În ciuda faptului că grupul a făcut în S1 2022 cele mai mari investiții în fabrică, inclusiv în linia de îngrășăminte solide și în fermă de până în prezent, compania a marcat un profit net pentru primele șase luni cu 10% mai mare față de aceeași perioadă a anului precedent.

“La Norofert, în primul semestru din 2022, activitatea a cunoscut o creștere semnificativă atât în ceea ce privește numărul de fermieri noi aduși în sistemul ecologic, cât și din punct de vedere al volumelor pe care echipa le-a vândut în piață. Ca în fiecare an, gama de produse a confirmat așteptările fermierilor, chiar și în condițiile dificile pe care S1 2022 le-a oferit. Parteneriatul pentru cercetare-dezvoltare pe care l-am demarat cu Facultatea de Biotehnologii din cadrul USAMV, acționează ca un catalizator al proiectelor de inovație pe care le-am început și pe care intenționăm să le dezvoltăm din ce în ce mai mult, inclusiv în laboratorul pe care îl vom instala la facilitatea de producție de la Filipeștii de Pădure. Nu în ultimul rând, suntem foarte mândri de punerea în funcțiune a liniei de producție de îngrășăminte de sol și vedem deja semnele unei linii de business care va duce Norofert departe în următorii ani, datorită avantajului comparativ oferit de această investiție. Efortul și investițiile pentru punerea în funcțiune a liniei au fost foarte mari iar faptul că din Filipeștii de Pădure pleacă camioane cu îngrășăminte granulate produse de noi este un motiv de mândrie pentru întreaga companie”, a declarat Vlad Popescu, Președintele Consiliului de Administrație, Norofert Group.

Compania a înregistrat în primul semestru al anului 2022 cele mai mari cantități vândute de fertilizanți și bioprotecție din istoria Norofert. Această creștere are la bază conversia către agricultură ecologică a unui număr tot mai mare de fermieri. Norofert estimează că tendința pentru a doua jumătate a anului curent se menține pe un trend de creștere. În ciuda adversităților și așteptărilor foarte scăzute din piață, cantitățile totale recoltate în România au fost la un nivel doar puțin mai scăzut față de anul trecut, într-o piață cu prețuri ale cerealelor mult peste nivelul lui 2021.

Pentru a face față provocărilor în actualul context, în care materiile prime sunt dificil de transportat și adesea timpii de așteptare sunt foarte mari, Norofert s-a aprovizionat cu materie primă în cantități mai mari și a decis să producă mărfuri finite în cantități mai mari, pentru a evita eventualele blocaje ce pot apărea până la finalul acestui an.

De altfel, cheltuielile cu materialele au crescut cu 251%, deoarece cererea de produse Norofert a crescut accelerat în primele șase luni din 2022. De asemenea, s-a înregistrat o creștere între 5% și 10% a prețurilor tuturor materiilor prime. Compania urmărește reducerea costurilor de operare prin eficientizarea lucrărilor agricole, utilizarea tehnologiei de scanare și supraveghere a utilajelor la propria fermă de 1.000 ha din Zimnicea, județul Teleorman.

Pentru a doua jumătate a anului 2022, Norofert urmărește să aibă rezultate cel puțin la fel de optimiste și consideră că punerea în funcțiune în luna iulie a liniei de producție de îngrășăminte de sol la fabrica din Filipeștii de Pădure va duce la creșterea vânzărilor de îngrășăminte granulate. În plus, Norofert intenționează continuarea investițiilor la fabrica din Filipeștii de Pădure, prin instalarea unui laborator de multiplicare microorganisme, mărirea capacității de producție și îmbuteliere lichide urmând pe viitor construcția unei hale noi pentru depozitarea îngrășămintelor.

Totodată, în T3 și T4, Norofert are în plan definitivarea proiectului tehnic și alegerea modului de finanțare pentru primele 200 ha din sistemul de irigații planificat la ferma din Zimnicea. Lucrările propriu-zise sunt așteptate să demareze în prima parte din 2023. Conducerea Norofert își menține previziunile bugetare pentru 2022, având în vedere evoluția sectorului agricol românesc de până în prezent.

Acțiunile Norofert Group sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu 3 martie 2020 și se tranzacționează sub simbolul NRF. Compania are o capitalizare de piață de peste 140 milioane de lei, valoare de peste 6 ori mai mare de la listare și o bază de acționari de peste 3.000 de investitori. Începând cu data de 11 octombrie 2021, acțiunile NRF sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de BVB pentru această piață.