Novoresume a fost lansat pe 22 februarie 2016 la Copenhaga de Andrei Kurtuy, Cristian Letai și Ștefan Polexe. Erau toți trei studenți și aveau și alte joburi pentru a se susține financiar. Au făcut Novoresume care e un startup prin care poți crea CV-uri mult mai originale decât tradiționalele foi A4 sau odioasele EuroPass.
Au crescut rapid și au devenit virali pe internet, cu CV-uri făcute pentru Elon Musk sau Richard Branson. După popularitatea online a venit și maturizarea, iar în octombrie 2016 au lansat o versiune premium, care le aducea și primele venituri.
"În septembrie 2017 am făcut prima angajare, un marketing assistant care a devenit angajat full time în august 2018. Și noi am devenit full time, iar în ianuarie 2019 am adăugat încă 3 posturi. Așadar acum suntem 6 angajați full time și un part time", spune Andrei Kurtuy, unul dintre cofondatori.
Cifrele Novoresume
În momentul de față Novoresume e un startup cu un produs stabil și venituri foarte bune și nu s-au bazat pe investiții.
Veniturile în 2018 au ajuns la 1,16 milioane de euro, iar numărul de utilizatori la finalul lunii februarie era de 1,45 milioane, în timp ce 71.397 de utilizatori plăteau pentru produsul lor.
Obiectivele lor pentru prima jumătate a lui 2019 sunt optimiste. Vor să ajungă la venituri de 288.000 de euro pe lună și la 1,93 milioane de utilizatori.
"Nu ne gândim să atragem vreo investiție. Am fost contactați de investitori, însă nu a fost ceva de care aveam nevoie. Credem că uneori e o problemă în lumea startup-urilor când cauți investitori mult prea devreme.", spune și Cristian Letai. Cei trei români vor să se bazeze pe o creștere corectă și pe ascultarea utilizatorilor.
"Potrivit unei statistici de anul trecut, 61% din utilizatorii care au folosit Novoresume au avut un timp redus de găsire a unui noi job", spune Kurtuy.
Piața Novoresume și planurile de creștere
Novoresume este puternic în momentul de față în Statele Unite, Canada, India, Australia, Marea Britanie și Emiratele Arabe Unite. E un produs făcut pentru zone unde sunt comunități mari de oameni care vorbesc limba engleză.
În perioada următoarea vor lansa varianta în daneză și să tradusă site-ul în germană, franceză, spaniolă, portugheză și română.
Pentru creștere, Novoresume se bazează mult pe oferirea unui serviciu de calitate, care să se adapteze la ultimele trenduri de recrutare. De asemenea, contează mult și recomandările. "Sunt multe cazuri în care profesorii le recomandă elevilor să folosească Novoresume", spun fondatorii.
"O altă metodă de creștere sunt tradiționalele campanii PPC, social media ads și optimizarea SEO. În plus, creăm conținut educativ și gratis prin blogul nostru de carieră pentru brand awareness", spune Ștefan Polexe.
În curând, spun fondatorii, va fi implementată o unealtă de analiză a pozei de profil și oferirea de sugestii despre cum poate fi îmbunătățită. "Am decis să facem asta deoarece există mulți angajatori care spun că poza de profil în foarte multe cazuri îi face să nu aleagă o persoană în cazul în care nu e profesională, ca de exemplu poze de la nuntă, vacanță la mare, selfie", spune Kurtuy.
Viitorul va fi în Danemarca
În plus, vor adăuga CV-urilor secțiuni, elemente grafice sau charts, care le vor permite, de exemplu, oamenilor de vânzări să explice mai bine creșterea de la an la an. Nu se vor duce momentan dinspre CV-ul tradițional, scris, pentru că au observat că au mai fost startup-uri care să lanseze produse de CV-uri video, dar care nu au avut atât de mare căutare.
Momentan pe site sunt 8 template-uri, dar care pot fi personalizate extrem de mult prin procesul de co-creare, astfel încât arată foarte diferit de la persoană la persoană.
Iar viitorul Novoresume e în continuare în Danemarca, potrivit celor 3 fondatori, deoarece "sistemul de afaceri și infrastructura pentru companii sunt bine puse la punct. În plus, adresa companiei poate fi extrem de ușor schimbată în 2-3 minute online, fără birocrație".
"Este una dintre valorile noastre, să ajutăm mediul din care facem parte, deoarece toți 3 cofondatorii am ajuns în Danemarca și am avut parte de educație gratuită, iar acum, cu ajutorul companiei, putem să oferim ceva înapoi", spune Ștefan Kurtuy.