Potrivit specialiștilor iAgency, diferența între locul 1 și locul 9 în prima pagină de Google este una uriașă în ceea ce privește traficul. Trebuie ținut cont că anunțurile sponsorizate sunt principalul competitor pentru primele poziții, Google oferind prioritate acestora.

„Cu noile schimbări de afișare, Google și-a asigurat un volum de trafic majoritar prin anunțurile sponsorizate. Astfel, sunt multe domenii de activitate care, chiar dacă ocupă poziția 1, captează circa 20-25% din volumul de căutări. Cei care ocupă poziția 9 atrag sub 3% din trafic.

De aceea, dacă nu ești în prima pagină nu prea exiști. Dacă nu ești în top 3, nu prea faci bani. Sigur, există și excepții de site-uri și domenii de activitate, unde oamenii fac un research mai serios în procesul de achiziție. Însă nu vorbim de excepții.

Acesta este doar unul dintre motivele pentru care la iAgency lucrăm pentru locul 1. Ne place să comunicăm despre «Magia locului 1 în Google». Până la urmă, calculele se fac la CPA (Cost Per Acquisition). Orice business care se respectă trebuie să aibă vizibilitate pe cât mai multe canale de marketing online. SEO este unul de prestanță, orgoliu și, mai mult, s-a dovedit că are cel mai mic CPA, statistic vorbind. Acesta este și motivul pentru care cererea în SEO este foarte mare și în continuă creștere”, declară Ovidiu Joița, fondatorul iAgency.

Media bugetelor din România este la jumătate din cât ar trebui să fie

În ceea ce privește bugetele alocate, media pentru piața locală este una scăzută, fiind influențată de prezența pe piață a unor competitori care cer sume mici, fără să livreze rezultate.

„Cred că media pieței este în acest moment în jurul sumei de 500 - 700 de euro/lună. Cred că un buget normal, minim, ar trebui să fie comparat cu un salariu pe care-l plătești unui angajat bun, cu taxele aferente pentru stat. Cred că plătim măcar 1.000 de euro/lună pentru un angajat bun. Vorbesc aici de un buget minim, nu optim. Ținând cont că o agenție SEO din piața internațională solicită bugete de peste 2.500 de euro/lună, activitățile fiind aceleași, cred că un buget mediu la noi ar trebui să fie 1.500 de euro/lună, măcar dublu față de cât este în prezent. Media scăzută a pieței nu este o consecință a faptului că nu este disponibilitate pentru investiții în SEO. Media este influențată de către cei care vând serviciile pe 200-300 de euro, fără să genereze rezultate clienților”, explică Ovidiu Joița.

Nimeni nu face SEO pentru paginile 2 și 3 din Google, pentru că nu aduc rezultate

O vizibilitatea bună în Google, asigurată de o poziționare organică poate aduce rezultate semnificative, chiar și atunci când ne raportăm la campaniile din Google Ads și Facebook Ads.

„Dacă ai un business «normal» și crezi într-o creștere sănătoasă, bazată pe principii sănătoase, atunci nu trebuie să neglijezi vizibilitatea ta în Google Organic (listarea naturală Google). Companiile care nu se concentrează foarte mult pe o strategie care să implice zeci de mii de euro în Google Ads ajung și la 70% vânzări din Google Organic, adică printr-un SEO bine făcut. În același timp, sunt companii care investesc peste 20.000 de euro în Google Ads, plus câteva mii de euro în Facebook Ads, iar Google Organic tot poate ajunge să genereze 30-40% din vânzări. De aceea, companiile se luptă pentru a avea o vizibilitate cât mai mare în motoarele de căutare.”, subliniază Ovidiu Joița.

Potrivit lui, în continuare este o „bătălie” pentru pozițiile în Google. „Mie îmi place să-i spun o «cursă de alergare», pentru că, dacă te oprești, ești depășit, însă, fără să ai ochii vineți, poate doar buzunarele mai ușoare. De aceea, nimeni nu face SEO pentru pagina 2 sau 3, pentru că nu generează rezultate.”

Potrivit datelor iAgency, domeniile care investesc cei mai mulți bani în SEO sunt și cele care fac mai mulți bani în online, precum electro-IT-ul, fashion, turism, cosmetice, auto.