Despre blockchain pentru alimente, care să verifice originea acestora, am auzit prima oară de la gigantul din retail Carrefour, care testează această tehnologie în rețeaua sa. Ultima veste vine din China. Ant Financial, divizia financiară a gigantului chinez Alibaba, urmează să lanseze luna viitoare prima sa platformă de tip blockchain as a service, împreună cu o aplicație de urmărire a originii orezului, pentru a elimina produsele contrafăcute.
Compania a făcut un parteneriat cu orașul Wuchang și va oferi produsul pe blocokchain către municipalitate pentru urmărirea lanțului de producție a orezului crescut local. Wuchang e într-o regiune din China cunoscută pentru orezul de foarte bună calitate. Cu toate acestea, scrie coindesk.com, în ultimii ani producătorii au fost afectați de faptul că orezul livrat de aici este îndoit cu orez de slabă calitate.
Din 30 septembrie, toate pachetele de orez de Wuchang vândute în mall-ul online Tmall, deținut de Alibaba, vor avea un cod QR special care poate fi scanat cu Alipay și care oferă informații despre originea orezului, obținute cu ajutorul blockchain-ului. Acesta va fi împărțit între mai multe autorități, care vor oferi informațiile în acest ledger centralizat. Acesta va fi public și va conține informații unice pentru fiecare pachet de orez, mai ales despre originea orezului. Consumatorii vor avea acces la date precum originea produselor, unde a fost recoltat, cine l-a recoltat, ce fel de semințe au fost folosite și alte detalii privind packaging-ul.
Ant Financial vrea să lanseze în septembrie acest blockchain-as-a-service pentru mai multe industrii.