Printre altele, a crescut în importanță nevoia de acces la oportunități de dezvoltare: angajații se așteaptă acum ca, pe lângă evoluția pe verticală în carieră, să poată dobândi și noi competențe, care să-i ajute să rămână relevanți pe o piață a muncii în continuă schimbare.
Pentru Accenture, companie globală de servicii profesionale, care își propune să îndeplinească potențialul oferit de tehnologie și de ingeniozitatea umană, cu peste 4.000 de angajați în România, învățarea continuă a fost și este parte integrantă a culturii organizaționale.
„La nivel global investim peste un 1 miliard de dolari anual pentru a susține învățarea și dezvoltarea profesională a angajaților noștri. Programele noastre premiate includ certificări specializate, training deep-tech, workshop-uri, jocuri online, hackathon-uri, experiențe de învățare în realitatea virtuală și multe altele. Acestea sunt fie dezvoltate intern, fie in parteneriat cu nume prestigioase precum Oxford, MIT, Coursera, Percipio și mulți alții. Spre exemplu, printre inițiativele care primesc un feedback foarte bun din partea angajaților noștri se numără comunitatea de Design Thinking și programul de pregătire a noilor angajați în Metaverse,” declară Ramona Sălăgean, HR Country Manager în cadrul Accenture.
Comunitatea de Design Thinking
Aceasta face parte dintre metodele alternative de învățare din cadrul Accenture, respectiv comunitățile de practică. Comunitatea de Design Thinking este printre cele mai apreciate, atât datorită subiectului extrem de relevant, cât și a aplicabilității imediate în cadrul companiei.
Membrii comunității au posibilitatea să folosească cunoștințele dobândite în urma pregătirii cu practicieni în domeniu, oferind suport apoi organizației în găsirea unor soluții cât mai inovative pentru diverse tipuri de provocări.
Învățare în Metaverse
În procesul de învățare nu este important doar conținutul, ci și cadrul de învățare. Astfel, pentru că lucrăm din ce în ce mai mult în mediul hibrid, am început să creionăm experiențe de învățare în Metaverse, care ne permit să îmbinam eficient tehnologia de ultimă generație cu colaborarea. În prezent îl folosim pentru integrarea noilor colegi, însă se află în lucru și alte experiențe de învățare pe lângă cea de onboarding.
Preferințele de lectură ale oamenilor de la Accenture
Nu este de mirare că într-o cultură care încurajează dezvoltarea continuă, Bookster a devenit o sursă suplimentară de cunoștințe, îndrăgită de către angajați.
Experiența Bookster este alături de oamenii de la Accenture din 2016. Pe parcursul colaborării, lectura a devenit un obicei în companie, astfel încât, în 2022, peste 1.400 dintre angajații Accenture sunt abonați la Bookster. În ultimul an, aceștia au împrumutat peste 13.000 de lecturi.
Printre titlurile preferate ale cititorilor s-au regăsit articole: “Cum să spui nu și să economisești sarcinile prioritare”, „Cum să vorbești ca lumea să te asculte”, cărți precum „Când corpul spune nu”, „Atomic Habits”, „Drumul către tine însuți” și „Povestea mea”, dar și materiale video precum „În mintea unui procrastinator profesionist”, relevând interesul pentru dezvoltare personală și îmbunătățire continuă al colegilor de la Accenture.
Pe lângă acces la peste 120.000 de cărți, articole online și videoclipuri, serviciul este apreciat pentru că este simplu de folosit și include recomandări de carte pe baza unui algoritm inteligent, campanii creative de încurajare a lecturii și posibilitatea de a împrumuta până la 5 cărți simultan.
Ce spun booksterii de la Accenture?
"Apreciez viteza de răspuns la întrebări, campaniile de marketing online, cărțile, faptul că, deși am întârziat o săptămână cu o carte, nu m-am simțit presat, interfața site-ului."
Mădălin Marian T.
"Îmi place ușurința cu care se desfășoară această activitate. Faptul că există mici recenzii ale cărților, precum și părerea cititorilor, astfel încât să îți poți face o părere înainte de a împrumuta o carte. Comunicarea cu echipa Bookster a fost de nota 10 de fiecare dată. Felicitări"
Cătălina P.
"Faptul că existați este o bucurie imensă. Pot citi „fără contor”! Domenii diverse, din ce în ce mai multe noutăți! Pentru un pasionat de lectură reprezentați ajutorul, răsplătiți setea de cunoaștere, așadar, sunteți prietenul cel mai apropiat și calea către versiunea noastră cea mai bună."
Corina V.
Cum văd liderii din cele două companii beneficiile acestui parteneriat?
"Apreciem parteneriatul cu Bookster cu care împărtășim viziunea de continua învățare și îmbrățișare a schimbării. Pentru comunitatea colegilor din Accenture, Bookster este o completare a surselor de învățare profesionale sau personală pe care le oferim și ocazia, într-o lume de învățare digitalizată, de a nu uita plăcerea de a citi cu cartea în mână (Ramona Sălăgean, HR Country Manager Accenture)."
"Încă din 2016 Bookster aduce bucurie și dezvoltare în Accenture - o companie dornică să investească în angajații săi. Acest lucru este vizibil nu doar prin parteneriatul bine conturat, solid și de durată pe care îl avem dar și prin întreaga suită de beneficii moderne de dezvoltare oferite. Nu putem decât să ne bucurăm și să le promitem că îi vom susține în obiectivele lor de creștere și cultură." (Teodora Rădulescu, CEO Bookster)
Despre Accenture
Accenture este o companie globală de servicii profesionale, cu experiență în digital, cloud și securitate. Combinând experiența de neegalat și know-how-ul din peste 40 de industrii, oferim servicii de strategie și consultanță, servicii interactive, tehnologie și operațiuni - toate bazate pe cea mai mare rețea de centre de tehnologie avansată și operațiuni inteligente din lume. Cei 721.000 de angajați îndeplinesc promisiunile legate de tehnologie și ingeniozitate în fiecare zi, deservind clienți din peste 120 de țări. Credem în puterea schimbării pentru a crea valoare și succes pentru clienții noștri, oamenii, acționarii, partenerii și comunitățile. Vizitați-ne la accenture.ro.
Despre Bookster
Bookster este prima platformă care aduce cărțile mai aproape de oameni și îi inspiră să se dezvolte personal și profesional prin lectură. Din 2013 și până astăzi, Bookster a devenit cel mai iubit beneficiu în peste 1.000 de companii din România cu un scor de +95 puncte pentru indicatorul Net Promoter Score, care arată în ce măsură utilizatorii unui serviciu sunt și promotorii lui. Astfel, în fiecare săptămână, aproape 12.000 de cărți ajung pe birourile angajaților din România. Zi de zi rafturile platformei sunt îmbogățite cu diverse titluri noi, articole, discursuri și interviuri din domenii variate pentru a acoperi cât mai mult din interesele cititorilor.
În cadrul unei comunități faine și de încredere, cei peste 127.000 de abonați ai Bookster au acces la cărți de top din lume și se bucură de recomandări personalizate, promptitudine și accesibilitate. Printre alte companii care iubesc Bookster se numără Banca Transilvania, Kaufland sau eMag.