“Anul 2019 a însemnat, pentru CGS România, o creștere a business-ului datorată extinderii activității pe segmentele financiar, suport tehnic, dar și pe zona de telesales și channel enablement. Astfel, am urmat strategia pe care ne-am propus-o, aducând în portofoliul companiei proiecte de o complexitate ridicată pentru a ne întări competitivitatea față de alte destinații de outsourcing din lume, precum Filipine sau India. De altfel, pe termen lung, ne dorim ca astfel de proiecte să reprezinte un procent tot mai mare raportat la întregul business din România”, a declarat Vladimir Sterescu, Country Manager CGS România.
Potrivit afirmațiilor sale, în 2019 Computer Generated Solutions a raportat și o majorare cu 10% a volumelor de proiecte noi, cât și deja existente. În ceea ce privește clienții companiei, Vladimir Sterescu subliniază că aceștia provin, în mod egal, atât de pe piața locală, cât și din SUA sau zona EMEA.
“Și anul trecut am observat o creștere tot mai mare a interesului companiilor românești sau a celor multinaționale prezente pe piața din România pentru serviciile de outsourcing locale. Acest lucru arată că acestea capătă o tot mai mare încredere în sectorul BPO autohton, mai ales în contextul dezvoltării business-urilor și, astfel, a nevoilor de suport rapid și specializat”, a mai spus managerul companiei.
Acesta a mai adăugat că anul trecut a fost marcat și de o evoluție a cererii pentru proiecte desfășurate în limba maghiară, CGS având aproximativ 2.000 de angajați specializați în acest sens în cadrul centrului din Miercurea Ciuc.
Rată de retenție mai bună a angajaților
Conform lui Vladimir Sterescu, 2019 a reprezentat pentru CGS România și un succes în ceea ce privește retenția angajaților.
“Activăm pe o piață în care rata de retenție a personalului este foarte scăzută, iar una dintre principalele noastre strategii a vizat îmbunătățirea acesteia. Astfel, 2019 a marcat o creștere a succesului de a ne păstra angajații în cadrul companiei. De altfel, estimez că în acest moment CGS România se situează peste media pieței de outsourcing în ceea ce privește acest aspect”, a punctat Vladimir Sterescu.
Locuri de muncă în outsourcing în România. Detalii aici.
Anul trecut a însemnat pentru CGS România și creșterea personalului cu circa 350 de noi angajați. Astfel, în acest moment, compania se apropie, în toate cele șapte centre din România – București, Brașov, Sibiu, Târgu-Jiu, Mirecurea-Ciuc, Constanța și Galați – de 4.000 de angajați, dintre care doar 3% fac parte din management, restul fiind implicați direct în zona operațională, de deservire a proiectelor.
Avantajele outsourcing-ului în România
În ceea ce privește principalele avantaje competitive ale CGS România, dar și a externalizării de servicii pe piața locală de către companiile internaționale, Vladimir Sterescu este de părere că cel mai mult contează echipele specializate deja formate în cadrul CGS România, echipe ce au capabilitatea de a înțelege rapid business-urile clienților. De asemenea, un alt avantaj competitiv este puterea sa de a oferi suport atât în limba română, cât și în maghiară.
De ce e România o piață bună de outsourcing.
Mai mult de atât, pentru companiile europene și americane, piața din România rămâne la fel de interesantă în ciuda costurilor ușor mai ridicate comparativ cu alte țări, precum India sau Filipine, datorită avantajelor la nivel de grad de educație al forței de muncă. Astfel, pe plan local, acestea pot găsi suport specializat deoarece majoritatea angajaților din piața de BPO au studii superioare, un nivel mai ridicat de competențe și prezintă un mix vast de limbi straine.
“În cazul CGS România, faptul că putem oferi un cost optimizat datorită prezenței noastre în șapte centre pe plan local, dar și faptul că putem deservi clienții în 18 limbi străine diferite, reprezintă clar un avantaj atât pentru proiectele de suport venite de pe piața locală, cât și pentru cele din piața internațională”, a încheiat Vladimir Sterescu.