Piața de outsourcing din România, care a cunoscut creșteri de două cifre de la un an la altul, va atrage noi investiții și va genera locuri de muncă în 2019.

După un 2018 care a repoziționat România pe harta Webhelp, cel mai mare furnizor de servicii de outsoucing la nivel european, are ca obiectiv pentru 2019 majorarea cifrei de afaceri locale cu 10 milioane de euro, creșterea fiind susținută de cele 500 de persoane care vor fi angajate pe noi poziții.

”Abordarea unui nou model de business ne-a permis să extindem portofoliul de clienți locali cu 10% și să susținem eficientizarea activității a doi dintre clienții noștri istorici prin abordarea serviciului client dintr-o perspectivă 100% digitală. Achizițiile și fuziunile realizate de către grupul internațional în ultimele 12 luni ne permit acum să repoziționăm România pe harta operațiunilor Webhelp”, a decarat Raluca Leonte, CEO, Webhelp România.

După un 2018 în care a confirmat tendința generală de creștere a grupului, cu o majorare a cifrei de afaceri locale cu 2 milioane de euro, Webhelp România își va extinde operațiunile în 2019.

Achiziții pentru completarea portofoliului

Dacă în anii anteriori cifra de afaceri a filialei locale era realizată exclusiv pe fondul unei dezvoltări organice, în 2019, Webhelp România se va concentra și pe achiziția unei companii ce va completa portofoliul de servicii oferite în acest moment.

“Urmărim să ne acompaniem clienții printr-o ofertă 360, care poate servi toate departamentele, de la marketing și financiar, la customer service. În parteneriatul cu noi, clienții se pot concentra pe dezvoltarea activitătii lor principale, în timp ce, împreună, creăm oportunități pentru comunitățile în care ne desfășurăm activitatea”, a adăugat Raluca Leonte.

500 de persoane angajate în 2019

În portofoliul filialei românești vor fi păstrate serviciile complexe, cu valoare adăugată mare, digitale și multilingve, precum Market Data Research și Invoice & Credit Control, iar activitățile pur tranzacționale sunt transferate, treptat, către destinațiile low-cost din grup. Astfel, activitatea de 100 FTEs lansată pentru cea mai mare companie aeriană low-cost din lume, la Iași, contribuie la consolidarea centrului din Moldova.

Odată cu creșterea numărului de angajați cu circa 500 de persoane, se estimează și majorarea cifrei de afaceri cu 10 milioane euro, de cinci ori mai mult față de anul anterior.

Provocări în 2019

Printre principalele provocări pentru 2019 se numără cele legate de mediul economic și legislativ.

“Modificările realizate anul trecut în legislația fiscală au influențat puternic percepția investitorilor privind evoluția economică a României de anul acesta. Dacă la acestea adăugăm o rată ridicată a fluctuației de personal într-un domeniu cum este cel în care activăm, este evident că modelele de business vor suferi modificări importante, astfel încât să poată susține o creștere a cifrei de afaceri, fără a depinde direct de numărul de resurse umane, prin orientarea către servicii cu valoare adăugată mare”, a mai adăugat Raluca Leonte.

Industria de outsourcing are avantajul că România este a doua mare piață de talente din Centrul și Estul Europei, cu peste 100 de universități care asigură candidați calificați ce stăpânesc cel puțin o limbă străină și au bune abilități tehnice.

În prezent, Webhelp România numără 2.000 de angajați, este prezentă în patru orașe (București, Ploiești, Galați și Iași) și are o puternică bază de selecție pentru tinerele talente, cu reprezentanți în majoritatea structurilor de management din cele 35 de țări ale grupului. Portofoliul de clienți ai filialei locale numără nu mai puțin de 31 de nume, precum Samsung, Sephora, Bouygues Telecom, Orange, Vodafone, NN și Eurostar.

Webhelp România a semnat la mijlocul anului trecut pentru extinderea suprafeței închiriate în clădirea de birouri Moldova Center din Iași, ajungând astfel la o suprafață totală de 2.600 metri pătrați. Totodată, compania și-a consolidat operațiunile din București, în Premium Plaza, atingând o suprafață totală închiriată de aproximativ 5.000 metri pătrați.

Compania a inaugurat, anul trecut, 11 noi centre de operațiuni și a fuzionat și achiziționat șase noi companii (IQ-to-Link, Runway, OEE, Technofix, Meddomed & Meded, Sellbytel).

Grupul Webhelp furnizează, la nivel global, servicii dedicate relațiilor cu clienții pentru peste 600 de companii, lideri în domenii de activitate precum telecom, retail, călătorii, modă, auto, logistică sau comerț electronic. Amazon, Easy Jet, Bouygues Telecom, Vodafone sau Marc Jacobs sunt doar câțiva dintre clienții grupului.