AdsWizz, una dintre cele mai mari firme de publicitate digitală audio, a fost cumpărată de Pandora pentru suma de 145 de milioane de dolari.
Potrivit informațiilor furnizate de reprezentanții companiei fondate în 2008 în Bruxelles, majoritatea angajaților (aproximativ 100) se află în biroul AdsWizz din București. În prezent AdsWizz are 150 de angajați la nivel global, sediul său fiind în San Mateo (SUA), la București fiind centrul principal engineering.
AdsWizz o să continue să crească biroul din România în urma acestei achiziții, dorind ca, împreună cu Pandora, să dezvolte și mai multe produse și să își crească prezența pe și mai multe piețe. Vom continua să căutam profile de Java developers, Big Data, QA Automation Developers, Operation Engineers și DevOps.
AdsWizz este prezentă în 39 de țări și deservește cei mai mari jucatori din industrie: Spotify, Deezer, NRJ, Pandora, PodCastOne, Bauer Media, RMS. Prin achiziția AdsWizz, Pandora își va îmbunătăți capacitățile de ad tech, punând la dispoziția advertiserilor o acoperire mai mare a audienței și posibilități de monetizare sporite.
În urma tranzactiei de 145 de milioane de dolari, AdsWizz devine subsidiara companiei Pandora, Alexis van de Wyer rămânând în funcția de CEO al AdsWizz.
"Pe parcursul ultimilor 10 ani, misiunea noastră la AdsWizz a fost să dezvoltăm capabilitățile de monetizare ale audio-ului digital, construind tehnologii avansate de advertising pe servicii de streaming muzicale, broadcasting și podcast. Rolul nostru este de a contribui la succesul și experiența tuturor stakeholderilor - branduri, producători audio și ascultători. Vom continua să facem acest lucru prin experiențe de ascultare ale reclamelor foarte bine targetate și contextuale. Unindu-ne forțele cu Pandora, unul dintre liderii și pionierii industriei audio digitale, vom crește abilitățile AdsWizz de a furniza soluții care deservesc nevoile din ce în ce mai sofisticate ale audienței digitale", spune Alexis van de Wyer, CEO-ul AdsWizz.
Audio este un mediu de advertising adesea mai eficient, consumat în medie 5 ore pe zi, și care ajută brandurile să relaționeze mai ușor cu audiență și să aibă rate de conversie mai mari. Publicitatate audio crește cu aproximativ 42% de la an la an (conform IAB), ceea ce oferă companiilor AdsWizz și Pandora oportunități de capitalizare noi.
În același timp soluțiile dezvoltate de AdsWizz îi ajută atât pe producătorii audio cât și pe cumpărători să vândă și să cumpere spațiu de publicitate audio mult mai eficient, rapid și programatic, având acces la formate de reclame audio interactive, atât prin canalele obișnuite cât și prin tehnologii noi gen voice assistants.