Cu o comunitate globală ce numără peste 159 de milioane de membri, Spotify oferă în România atât o versiune gratuită, susținută prin conținut publicitar, dar și o versiune superioară, pe bază de abonament lunar. Utilizatorii pot asculta melodiile preferate gratuit sau pot trece la Spotify Premium pentru 4.99 EUR pe lună (primele 30 de zile sunt gratuite).

Spotify oferă posibilitatea de a căuta, descoperi, alcătui playlist-uri şi construi propria colecție muzicală, dar și de a distribui conținutul preferat către prieteni. Spotify vine astăzi în România cu o bază de date cu peste 35 de milioane de melodii, disponibile atât pentru utilizatorii variantei gratuite, dar şi celor care au optat pentru varianta Premium.

Spre deosebire de alte servicii de music streaming, Spotify mizează mai mult pe playlisturile bazate pe starea ascultătorilor, iar listele de redare sunt făcute de experți și actualizate în mod constant. Serviciul se laudă cu faptul că învață rapid preferințele muzicale ale utilizatorilor, ajutându-i să descopere apoi artiști noi care le-ar putea plăcea. Acest proces de "Taste Onboarding", prin care algoritmul încearcă să-și dea seama de ce muzică prefer un abonat, începe să dea rezultate după circa două săptămâni de ascultare.

Căutarea personalizată include opțiuni precum Daily Mix (o serie de playlist-uri ce îmbină melodiile preferate cu noutăţi ce ar putea fi pe gustul utilizatorului), Release Radar (un playlist format din melodii noi, în baza artiştilor cei mai ascultaţi, conţinut actualizat în fiecare zi de vineri) şi Discover Weekly ( un playlist creat în funcţie de obiceiurile specifice utilizatorului, disponibil în curând).

Mai mult, graţie conectivităţii dintre Spotify şi PlayStation Music, utilizatorii pot asculta muzică pe consola PlayStation 4 și în timp ce se joacă, indiferent dacă folosesc varianta gratuită sau cea premium.

Apropo de varianta premium, aceasta asigură conținut la calitate ridicată (320kbps) și posibilitatea de a descărca local playlisturile și melodiile preferate, fără a fi necesară o conexiune constantă la internet.

Spotify a venit în România la același preț ca în Polonia

Prețul de 4,99 de euro pe lună este unul special pentru România, mai mic decât în alte țări, dar la fel de mare ca în Polonia. Przemek Pluta, Markets Operations pentru Europa de Sud-Est în cadrul Spotify a declarat că strategia de pricing a fost făcută în funcție de puterea de cumpărare a românilor. Serviciul se poziționează, astfel, sub Deezer (6,99 euro/lună), dar la același nivel cu Google Play Music și Zonga.

Apropo de aceste trei servicii existente deja pe piața locală, reprezentantul Spotify a declarat că, în România, principalul competitor este Youtube și că speră că va reuși să-i convingă pe oameni să folosească Spotify și să renunțe la a asculta muzică cu ecranul telefonului aprins.

Spotify în România a venit fără parteneriate cu marii operatori, dar Pluta a declarat că discută "cu toată lumea" și că parteneriatele de acest gen fac parte din strategia la nivel global, deci e posibil ca, în curând, să vedem și oferte speciale cu trafic de date nelimitat în Spotify sau chiar pachete care să includă versiunea premium a serviciului pentru abonații unui operator.

Spotify în cifre, înainte de lansarea în România

  • Peste 159 de millioane de utilizatori activi
  • Peste 71 de millioane de utilizatori plătitori
  • Peste 30.000 de melodii adăugate în fiecare zi
  • Peste 2 miliarde de playlist-uri disponibile, cu 2 milioane de playlist-uri nou create în fiecare zi
  • Peste 8 miliarde de Euro plătiţi către deţinătorii drepturilor de autor, de la lansarea serviciului în octombrie 2008
  • Prezenţă în 62 de pieţe