Lumea în jurul nostru se schimbă rapid și, în lumea antreprenoriatului, dacă nu ții pasul cu evoluția tehnologiilor și cu noile cerințe ale clienților, riști să te trezești cu venituri mult mai mici sau cu obloanele trase.

Pentru a te ajuta în noul an, îți prezentăm câteva tendințe de care să ții cont pentru ca afacerea ta să prospere în 2019.

1. Consumatorii vor dori mai mult control asupra datelor

2018 a marcat introducerea noilor reguli GDPR, dar a adus și multe scandaluri privind datele personale. În 2019, consumatorii vor fi și mai interesați de cum sunt folosite, stocate și protejate datele lor și va trebui să ai grijă să nu încalci nici regulamentele nici încrederea clienților tăi.

Dacă vrei să obții atât informațiile clienților tăi cât și încrederea lor, fii cât mai transparent și nu uita să oferi c

2. Personalizarea contează

Consumatorii preferă să lucreze cu business-uri flexibile care se pot mula ușor după preferințele lor. Dar dacă nu îți poți personaliza produsele, asta nu înseamnă că nu poți personaliza modul în care le oferi clienților sau că nu te poți adapta nevoilor de comunicare ale fiecăruia.

E important să personalizezi conținutul în funcție de publicul tău țintă și să îți croiești comunicarea pe nevoile fiecărui client în parte. Află cum vrea fiecare client să fie contactat, cum preferă să plătească pentru serviciile tale, și integrează opțiunile necesare. Să nu uiți, totuși, că eficiența contează cel mai mult.

3. E timpul să lași inteligența artificială să te ajute

2019 este anul în care din ce în ce mai multe business-uri mici și mijlocii vor apela la inteligența artificială și este un trend pe care nu îți permiți să îl ignori. Implementarea unor algoritmi de machine learning sau implementarea unor servicii de inteligență artificială nu mai costă la fel de mult și ar putea avea un impact pozitiv enorm asupra business-ului tău.

Automatizarea poate duce la reducerea costurilor operaționale, la eficientizarea eforturilor de marketing și îmbunătățirea ratei de retenție. Vei economisi bani și vei atrage mai mulți clienți cu ajutorul tehnologiilor bazate pe AI și e timpul să le implementezi și tu în 2019.

4. Responsabilitatea socială păzește primejdia rea

Companiile iresponsabilie din punct de vedere social vor avea de suferit în 2019 și dacă nu vei arăta că îți pasă de societate, de mediu, de angajați și de clienți vei avea de suferit. Lumea e din ce în ce mai atentă la serviciile și produsele pe care le consumă și va trebui să faci eforturi pentru a arăta că business-ul tău este unul care contribuie la dezvoltarea armonioasă a societății.

Poți aborda diverse strategii de CSR, campanii de conștientizare sau programe de voluntariat pentru angajați. Alege furnizori care respectă mediul înconjurător și încearcă să fii sensibil la nevoile, dorințele și credințele clienților tăi.