Black Friday de la final de octombrie până la final de noiembrie

În acest an, reducerile de Black Friday au început chiar la final de octombrie, iar o parte dintre retaileri au încheiat campaniile la finalul lunii. Spre deosebire de alți ani, evoluția vânzărilor nu a fost la fel de accelerată în prima perioadă întrucât de la bun început retailerii au anunțat campanii mai extinse ca durată.

Vârful campaniilor de Black Friday a fost ziua de vineri, 11 noiembrie și cele 2 zile de weekend care au urmat. Cu toate acestea, mulți dintre retaileri declară că au avut vânzări mai mari decât într-o perioadă obișnuită și în restul zilelor. Majoritatea magazinelor online au continuat campaniile de Black Friday până la finalul lui noiembrie, iar o bună parte dintre ei au diferențiat prin denumire campania de Black Friday românesc de cea de Black Friday internațional din ultimul weekend al lui noiembrie.

Creștere cu aproape 120% a numărului de tranzacții prin metoda alternativă de plată PayPo în weekendul de Black Friday

În weekendul de Black Friday (11 - 13 noiembrie), numărul de tranzacții realizate prin metoda de plată PayPo a crescut cu 120% față de weekendul precedent (4 - 6 noiembrie), conform datelor prezentate de PayPo, jucătorul care este leader pe piața în Polonia, în ceea ce privește metodele alternative de plată de tip Buy Now Pay Later.

Conform PayPo, valoarea totală a tranzacțiilor plătite prin PayPo a crescut cu 125% în timpul aceluiași weekend comparativ cu weekendul precedent. De asemenea, numărul de tranzacții în ziua de Black Friday de 11 noiembrie a fost cu 53% mai mare decât media zilnică a numărului de tranzacții din noiembrie.

Creșteri de peste 5% YoY raportat de principalii jucători

Conform datelor publicate de eMAG, retailerul online a înregistrat în ziua de Black Friday vânzări de 644 de milioane de lei, cu 35 de milioane de lei mai mult decât în 2021. De asemenea, procesatorul de plăți online PayU a comunicat o creștere cu 15% a numărului de tranzacții în ziua de Black Friday.

Studiile efectuate de ARMO și GPeC împreună cu iSense Solutions au anticipat o creștere de peste 10% în acest an pentru întregul sector e-commerce. De asemenea, metodele de plată alternative, precum metodele de plată de tip Buy Now Pay Later (BNPL) dar și metodele de plată în rate au fost și ele în creștere, conform declarațiilor principalilor jucători din piață și majoritatea retailerilor online le-au privit ca fiind un motor de creștere pentru campaniile de Black Friday.

“PayPo nu este doar o metodă de plată alternativă a cărei popularitate este în creștere, ci și un real motor de creștere a ratei de conversie pentru retaileri și magazine online. Observăm o creștere a nevoii consumatorilor de a accesa o varietate mai mare de metode de plată, în special în sezonul de vârf al cumpărăturilor, iar pentru comerciant implementarea de metode alternative de plată înseamnă o mai mare satisfacție a clienților și o creștere a valorii de vânzare”, declară Raul Durma, General Manager & Board Member PayPo România.

PayPo este o companie poloneză, fondată în Varșovia, lider pe segmentul Buy Now Pay Later (BNPL) în Europa Centrală și de Est. Compania s-a lansat în România în luna octombrie și din portofoliul acesteia fac deja parte magazinele online MODIVO și ePantofi. Obiectivul PayPo este de a oferi celor care fac cumpărături online o metodă de plată alternativă inteligentă, una în care comanda nu este plătită pe loc, ci în termen de 30 de zile, după ce clientul a decis să păstreze produsele.