Acesta este creat de Junior Achievement România, un ONG care dezvoltă la nivel local programelor internaționale JA de educație economică, antreprenorială și financiară, de etică și responsabilitate socială, de sănătate și viață activă. În cadrul incubatorului, tinerii se pregătesc pentru finala națională a JA Compania Anului 2017, cea mai mare competiție europeană de antreprenoriat dedicată tinerilor.

Anul acesta, echipele de elevi și studenți propun startup-uri dintr-o gamă largă de domenii, de la agribusiness și industrii creative, până la inginerie și științe aplicate. Pe durata de incubare, pentru pivotarea ideilor de afaceri, elevii și studenții vor beneficia de consultanță (tip blended learning: sesiuni de lucru, office hours, webinarii) de la specialiști din business.

În prima etapă a incubatorului educațional de afaceri JA BizzFactory, echipele vor trece de la realizarea unei cercetări de piață și crearea unei versiuni de test a produsului/serviciului oferit sau a prototipului, la interacțiunea cu piața și clienții. Această etapă se va finaliza cu realizarea unui plan detaliat de afaceri și a unui business pitch video.

În a doua etapă a incubatorului vor intra doar echipele semifinaliste, care, sub îndrumarea profesorului coordonator, a echipei JA și a consultanților voluntari din business, își vor consolida idea de afacere, partea de vânzare și/sau investiție și vor realiza un stand de prezentare a produsului/serviciului/prototipului pentru finala națională a competiției.

Echipele cu cea mai bună evoluție în incubator vor participa la Finala Națională JA Compania Anului 2017, care va avea loc pe 24 mai, în București. Aici, tinerii își vor expune produsele sau serviciile și își vor prezenta planurile de afaceri, prin intermediul unui pitch, în fața juriului format din profesioniști din mediul business.

Premiile competiției sunt:

  • Burse de participare la JA European Company of the Year 2017, Bruxelles, Belgia, iulie 2017 – secțiunea elevi;
  • Burse de participare la JA Europe Enterprise Challenge 2017, Helsinki, Finlanda, iunie 2017 – secțiunea studenți;
  • Investiția anului – în valoare de 5.000 dolari;
  • Premii speciale: cel mai bun plan de afaceri, cel mai bun produs/serviciu.

Anul trecut, România a câștigat marele premiu la JA Europe Enterprise Challenge 2016 (secțiunea studenți), pentru dezvoltarea unei prize inteligente care împiedică alimentarea cu energie electrică a diferitelor aparate atunci când acestea sunt în stand-by, și premiul de excelență în IT la JA European Company of the Year 2016 (secțiunea elevi), pentru dezvoltarea unor ochelari inteligenți care ajută nevăzătorii sau persoanele cu deficiență mare de vedere să se integreze mai ușor în mediul înconjurător.

Cine poate participa?

  • Echipe de 3 - 6 elevi cu vârste între 15 și 19 ani.
  • Echipe de 2 - 6 studenți cu vârste de cel mult 30 de ani.

Ce ai de câștigat?

  • Șansa de a ajunge în finala europeană și de a reprezenta România la JA European Company of the Year
  • Participarea într-un program internațional de educație antreprenorială
  • Experiența lansării unei afaceri comerciale sau sociale
  • Propriul business la sfârșitul programului
  • Posibilitatea de a ajunge în finala națională, unde echipele își dispută titlul de Compania Anului

De ce să participi?

Tinerii care trec prin experiențele oferite de această competiție înțeleg la un nivel profund mecanismele economiei de piață și învață:

  • Să își folosească creativitatea pentru rezolvarea unor probleme reale de afaceri
  • Să își asume riscuri calculate și să fie mai responsabili în consumul de resurse și în relațiile cu ceilalți
  • Să lucreze în echipă și să comunice eficient
  • Să învețe din eșecuri și să fie perseverenți

Fiecare echipă își desfășoară activitatea sub îndrumarea unui profesor coordonator, dar primește consultanță și din partea voluntarilor din mediul de afaceri. În prezent, 39 de țări din Europa și 123 de țări din toată lumea urmează programele JA. În România, activitățile JA sunt urmate gratuit de un sfert de milion de elevi din 1.450 de școli publice.