Biroul din România va desfășura activităţi complexe precum management, design şi software engineering pentru toate produsele companiei. La evenimentul de deschidere au participat și cei doi fondatori ai companiei, James Park (CEO) și Eric Friedman (CTO), veniți pentru prima dată în România. Aceștia au vorbit despre planurile de viitor ale companiei, strategia globală și locală.
Planurile Fitbit - un viitor mai sănătos
”Vechea echipă de vânzări a Vector, care acum e actuala echipă de vânzări a Fitbit, a făcut o treabă extraordinară până acum în ceea ce privește vânzarea produselor Fitbit - nu doar în România, ci în toată Europa Centrală. Ne uităm la întreaga zonă și vedem un potențial enorm pe această piață”, a declarat James Park. ”Piața de purtabile din Europa crește foarte rapid. Pentru noi este regiunea cu cea mai mare creștere, mai ales pe segmentul de ceasuri inteligente. Când am lansat Ionic, ne-am dat seama că ne va ajuta mult, deoarece ne permite să ne lansăm pe o piață cu foarte mult potențial”, a mai explicat Park.
CEO-ul Fitbit a declarat că nu vor fi deschise magazine dedicate în România, dar că se va pune mai mult accent pe distribuție.
Andrei Pitiș, cofondatorul Vector Watch, a vorbit despre provocările pe care le-ar putea întâlni Fitbit în România. ”Una dintre ele ar fi mențirea unei creșteri agresive. O alta ar fi menținerea culturii. Aceasta se dovedește destul de apropiată de cea a Fitbit și trebuie să contiuăm să o implementăm”, a explicat Pitiș.
James Park a vorbit despre viitorul tehnologic al companiei. CEO-ul a explicat că Fitbit va pune foarte mult accent pe big data și pe deep learning. ”Viitorul acestei categorii de produse nu depinde doar de hardware, ci și de felul în care pricepem informațiile pe care le colectăm de la utilizatori. Curând, senzorii care monitorizează oamenii vor genera valori similare de date precum senzorii care monitorizează mașinile și avioanele. Când ai atât de multe informații, ai nevoie de uneltele potrivite pentru a oferi oamenilor diagnosticele potrivite. Acesta este un trend tehnologic care ne entuziasmează”, a explicat Park.
Tot legat de viitor, Fitbit pare să se poziționeze ca o companie dedicată sănătății în general, nu doar fitness-ului. Compania susține că are cea mai mare bază de date privind sănătatea utilizatorilor săi și are parteneriate cu companii de asigurări de sănătate. ”Avem numeroase discuții în acest moment, deoarece sistemele de sănătate diferă de la țară la țară. În SUA, am anunțat un parteneriat cu United Healthcare, liderul pieței de asigurări de viață. Ce am făcut e destul de revoluționar: cei care pot demonstra că își schimbă în bine stilul de viață primesc până la 1.500 de dolari la planul lor de asigurări”, a explicat Park.
Fitbit, în căutare de talente și sfaturi pentru antreprenori
Friedman, CTO-ul companiei, a declarat că este în căutare de talente pe piața locală. Nu a zis exact câți oameni caută, dar, în prezent, compania are peste 20 de tipuri de poziții deschise, Fitbit căutând pentru biroul din București tineri care doresc să se specializeze în activități precum firmware engineering, software development, product management, design si nu numai. Sunt deschise, totodată, poziții pentru specialiști IT cu experiență, care să susțină dezvoltarea tehnică a produselor Fitbit la nivel global.
Park a oferit și câteva sfaturi pentru antreprenori. Potrivit acestui, cel mai important lucru este perseverența. ”La Fitbit, am avut atât de multe experiențe «near-death» și cred că faptul că am reușit să trecem prin ele este o caracteristică foarte importantă. În al doilea rând, nu contează întotdeauna banii. Dacă e așa, cred că e foarte greu să vii la muncă în fiecare zi. Ca antreprenor, ar trebui să lucrezi la ceva care te entuziasmează”, a mai spus el.
Centrul Fitbit are sediul la etajul al doilea al clădirii de birouri aflate pe Bulevardul Aviatorilor 8 din Piaţa Victoriei, una dintre cele mai moderne clădiri de birouri din Capitală. În cadrul companiei din București se regăsesc toate departamentele care asigură dezvoltarea de produse performante și inovatoare, de la dezvoltare de produs, până la design și cercetare. Alături de acestea se găsesc o multitudine de discipline de dezvoltare software, de la firmware, la mobile și cloud.