Scopul este ca producătorii cei mai prețuiți de către profesioniști și ingredientele folosite în cele mai prestigioase restaurante ale țării să ajungă mai aproape atât de publicul larg cât și de partenerii HoReCa.

Conceptul de a uni producători locali este prezent pe toate continentele, cele mai avansate platforme online fiind prezente în Franța și Statele Unite, un mod ideal pentru ca pasionații de gastronomie să fie mai aproape de produsele recoltate, crescute sau fabricate în țara lor.

Prin platforma sa, Gault&Millau dezvoltă pe plan local un model adaptat din punct de vedere internațional.

În spiritul transparenței, fiecare producător selectat are menționat numele localului care l-a recomandat, la rândul lor aceste restaurante fiind evaluate de experți în domeniu încă din 2018. Procesul de selecție este unul meticulos, în care sunt incluse cele mai lăudate ingrediente ale celor mai bine clasate restaurante Gault&Millau.

„În contextul schimbărilor de consum observate în anul 2020, surprinse și de Barometrul Restaurantelor-ediția a II-a, lansat de Gault&Millau la final de 2020, apetența populației pentru anumite tipuri de mâncare se poate modela. Nu întâmplător, în prima parte a proiectului au fost incluse și categorii aparte, precum micro-plantele, trufele, melcii sau brânzeturi fine premiate internațional, toate fiind de origine 100% românească. Unul dintre mesajele proiectului este și conștientizarea trăsăturilor premium ale resurselor locale”, declară Alexandre Almăjeanu, Fondator Gault&Millau România.

“În pofida incertitudinii acestei perioade, ne continuăm eforturile de a sprijini gastronomia locală. Noul proiect dedicat micilor producători locali, devine al 3-lea pilon strategic al Gault&Millau în România, alături de Ghidul de Restaurante și Ghidul de Vinuri Românești și completează în mod natural poziționarea Gault&Millau ca furnizorul principal de recomandări gastronomice pentru publicul larg, dar și pentru industria HoReCa. Procesul de selecție a producătorilor este unic în piață, având la bază recomandările bucătarilor incluși în comunitatea Gault&Millau, ceea ce ne asigură că includem doar produse locale cu o calitate ridicată, testată în cele mai profesioniste bucătării din țară, fie că vorbim de legume, carne, condimente sau brânzeturi”, declară Ștefan Mortici, Country Manager Gault&Millau România.

Metodologia de adăugare a noilor producători nu se oprește aici, procesul fiind unul viu și care funcționează din ambele direcții. Atât noi recomandări din comunitate cât și deschiderea pentru cine intenționează să adere la platformă sunt opțiuni, acestea fiind validate ulterior de restaurantele partenere și echipa Gault&Millau.

Categoriile sunt împărțite între carne și derivate din carne, lactate și ouă, pește și fructe de mare, legume și fructe, la care se adaugă produsele de cămară: siropuri naturale, miere, condimente, murături, uleiuri presate la rece și produse de patiserie.

“Ca și structură geografică, primii producători selectați provin în mare marte din județele din jurul Municipiului București, din vestul țării și din Dobrogea, pentru sortimentele de pește și fructe de mare, iar extinderea pentru acoperirea uniformă a întregii țări este planificată. Prognoza pentru finalul anului 2021 este analizarea în cadrul echipei de proiect a încă 200-300 de producători suplimentari, iar baza celor selectați de Gault&Millau să depășească 100 producători”, declară și Raluca Hrițcu, Country Manager Gault&Millau România.