Honor speră să zguduie industria de telefoane cu prețuri mai atractive și o conexiune directă cu clienții. Președintele Honor afirmă că, deși sunt în poziția favorabilă de a putea benefia de tehnologia și lanțul de aprovizionare al Huawei, brandul Honor are o echipă dedicată care se ocupă de designul produselor din portofoliu și este condus ca o afacere independentă.
„Este un o strategie la nivel de grup și multe companii folosesc strategia de multi-brand. În ceea ce ne privește pe noi, Honor și Huawei încă sunt aceeași companie, dar avem echipe diferite pentru a gestiona diferite branduri - la fel cum este Volkswagen pentru Audi. Noi facem designul produselor din portofoliu, dar împărțim cu Huawei unele tehnologii de bază și lanțul de aprovizionare”, afirmă George Zhao.
Președintele spune că au modernizat Honor în ceea ce înseamnă brand, operațiuni și produs, iar obiectivul lor este fie în top 5 la nivel global, având ambiția de a ajunge chiar în top 3 în următorii cinci ani. „În piața de astăzi, Honor este cel mai echilibrat brand, atât în online, cât și offline. Am început în online, dar astăzi, chiar și pe piața de acasă, în China, vânzările din cele două medii se împart 50/50. Așa că nu mai poți să spui că Honor este doar un brand online.”
Honor vrea să fie unul dintre liderii globali, dar, fiind parte din grupul Huawei, ar putea întâmpina rezistență din partea unor țări precum USA și aliații săi. Întrebat dacă ar putea fi afectat, Zhao spune că „în 2018, Honor a avut o creștere pe piața globală chiar mai rapidă decât în 2017, și chiar din primele săptămâni ale noului an vedem că cifrele sunt mai bune decât ale anului 2018 în aceeași perioadă. Nu văd nicio dificultate reală. Avem încredere că anul 2019 va fi un alt an profitabil pentru Honor – pot să vă garantez asta”.
Rugat să comenteze apelul unor țări de a impune interdicție companiei Huawei și acuzațiile de spionaj la adresa acesteia, inclusiv arestul unui angajat din Polonia, George Zhao spune că „pentru noi, este foarte clar că vom respecta legislația locală. În 2002, când lucram în Madrid, strategia noastră era foarte clară: respectăm principiul global, respectăm legislația locală din fiecare țară”. După o scurtă pauză, el continuă prin a spune că, „potrivit informațiilor comunicate de compania noastră, acea persoană a acționat pe cont propriu și a fost deja concediată”.
Pentru a se detașa de imaginea pe care o are Huawei în prezent și pentru a fi percepută ca o companie de încredere, George Zhao a declarat că, acum, sarcina și efortul lor se concentrează pe a face clienții „să iubească produsul nostru, pentru că suntem un brand pentru consumatori”. „De asemenea, puteți vedea din anii trecuți că nu am avut nicio problemă legată de baterie, respectăm principiul global, respectăm legislația locală din fiecare țară și, de asemenea, respectăm prioritățile și principiile de securitate din fiecare țară”.
În același timp, în contextul în care cei de la Honor au anunțat că trec printr-o campanie de rebranding, inclusiv un nou slogan, ”Honor my world”, mulți se întreabă dacă aceasta este o strategie a companiei de a se distanța, totuși, de Huawei, întrucât pare că devine, mai degrabă, un brand independent mai mare, decât o subsidiară Huawei.
„Indiferent de situație, Honor rămâne parte din grupul Huawei”, spune George Zhao zâmbind. „Vindem multe dintre tehnologiile de bază ale grupului, dar noi definim și facem designul produselor din portofoliu special pentru tineri - de la smartphone-uri până la smartwatch-uri, și chiar laptopuri și tablete. În viitor, vom avea tot mai multe produse în portofoliu pentru segmentul tânăr. Dar, oricum, vom profita de beneficiul de a folosi tehnologia și lanțul de aprovizionare ale Huawei”, a explicat acesta.
Referitor la planurile companiei pentru Europa de Est și extinderea pe alte piețe, Zhao spune că „Europa de Est este un punct cheie pentru strategia noastră la nivel global. În 2018, am intrat în 72 de țări, unde vrem, mai întâi, să ne consolidăm poziția și să îmbunătățim experiența serviciilor. Când Honor intră pe o piață nouă, trebuie să urmărim satisfația clienților, de aceea, în unele țări, pornim, mai întâi, în online, dacă este posibil, pentru că astfel putem să ne conectăm cu clienții noștri. În acest fel, știm răspunsul lor, știm dacă le place sau nu produsul nostru și să îl îmbunătățim”.