„Participarea la târgurile internaționale nu trebuie să devină un fenomen de castă, dar trebuie să avem instrumente eficiente ca antreprenorul român să identifice piețe noi de desfacere și să atragă clienți noi, real interesați de bunurile și serviciile disponibile la noi în țară. Noile acte normative vizează reoperaționalizarea unor programe, dar și eliminarea intermediarilor”, a declarat Constantin-Daniel Cadariu, ministrul antreprenoriatului și turismului.

În cadrul acestei întâlniri, la care au participat reprezentanți ai mediului de afaceri, ai turismului, ai Instituției Prefectului Constanța și ai administrației publice locale din Constanța și Tulcea au fost discutate în continuare provocările punctuale pe care stațiunile de interes local și național din această zonă le întâmpină.

Situația plajelor și cea a investițiilor la Marea Neagră au reprezentat un punct important, dar și infrastructura rutieră, feroviară și aeriană, esențială pentru mobilitatea către turismul de pe litoralul românesc, dar și către Delta Dunării. Un obiectiv emergent pentru județul Constanța este turismul balnear și modalitățile de stimulare a investițiilor private. O temă de interes național intens dezbătută a reprezentat-o dezvoltarea Organizațiilor de Management al Destinației, o reformă asumată inclusiv prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Aceasta a fost dublată de situația resurselor umane în turism și despre situația generală a investițiilor în turism.

Constantin-Daniel Cadariu a precizat că acolo unde problemele depășesc competența ministerului de resort vor exista colaborări cu alte instituții și a reconfirmat angajamentul de a avea întâlniri recurente pentru susținerea dialogului social în fiecare zi de marți din a doua săptămână a lunii atât cu reprezentanții din turism, cât și cu cei ai ai mediului de afaceri.