Raportul privind antreprenoriatul s-a axat pe afacerile deținute de femei, care reprezintă 39% dintre cele 28 de milioane de afaceri mici din SUA. În ceea ce privește țara noastră, 25,3% dintre afaceri sunt create de femei, potrivit Mastercard. Dar există, în continuare, provocări în ceea ce privește încurajarea femeilor antreprenor.

Studiul o comparație între femei și bărbați în ceea ce privește succesul lor, preocupările legate de finanțare și impactul mentoratului. S-a ajuns la concluzia că 47% dintre femei au început o afacere în 2017, față de 44% dintre bărbați. Odată ce își încep afacerea, 62% dintre femeile antreprenor depind de activitatea lor ca sursă principală de venit.

Numai 5% dintre bărbați sunt susceptibili să înceapă o afacere în domeniul sănătății sau educației și sunt mai orientați spre firme de construcție și producție. În cazul femeilor, 10% ar deschide o afacere în domeniul asistenței medicale, iar 9% încep o afacere în domeniul educației.

În ceea ce privește finanțarea pe parcursul afacerii, bărbații sunt mai susceptibili să încerce să caute finanțare pentru afacerea lor (34%) decât femeile (25%). În același timp, femeile antreprenor au un succes mai mare atunci când sunt mentorate, indiferent de sexul mentorului.

Potrivit sondajului, femeile și bărbații au același succes în ceea ce privește veniturile. Aproximativ 59% dintre bărbați și 57% dintre feminin prevăd creșteri de venituri, 15,5% dintre bărbați și femei prognozează venituri statice.

Similitudini se observă și în ceea ce privește numărul de angajați. Atât bărbații, cât și femeile au înregistrat aceeași scădere cu 8%.

În ansamblu, afacerile conduse de către bărbați și femei au succes și se confruntă cu probleme aproape în aceeași măsură. Dintre cei care se confruntă cu dificultăți în afaceri, 33% erau bărbați, iar 34% erau femei. O proporție identică de 32% au menținut mărimea actuală a afacerii lor, în timp ce 7% dintre bărbați și 5% dintre femei au avut creșteri majore.