Începând cu 1 iunie 2017, platforma Public Square devine parte din Mediahuis, urmând să fie integrată în variantele digitale ale publicațiilor deținute de cel mai mare grup media din Belgia. Platforma funcționează ca o aplicație de comunicare ce permite utilizatorilor să se organizeze în comunitățile locale din care provin. Aceasta integrează într-o singură interfață canale de comunicare în interiorul comunității, instrumente pentru servicii publice, alerte, notificări și fluxuri de informație cu relevanță locală.
Public Square a fost dezvoltată de Expert Network, o companie de tehnologie cu sediul în Iași, România. Expert Network a dezvoltat în trecut platforme digitale pentru mari companii, între care Opel, Citroen, Viessman, Radisson, Fiat, BNP Paribas și Haribo.
Public Square va înlocui secțiunile cu știri locale ale publicațiilor Mediahuis. Primul cotidian în care va fi integrată este Het Belang van Limburg. Utilizatorii vor putea accesa conținut de relevanță locală într-un spațiu unic. Public Square permite livrarea de conținut relevant la nivel hyper-local, cum ar fi știri locale, alerte și notificări din partea instituțiilor publice, anunțuri despre piața imobiliară locală, anunțuri cu locuri de muncă de interes local, acțiuni de crowd-funding și achiziții de grup la nivelul unei comunități locale și un sistem unic de sprijire a afacerilor din zonă.
”Pînă acum am obținut o recunoaștere a conceptului din spatele Public Square din partea industriei de profil prin aprecierea impactului social al acestei platforme la Websummit și CESAwards. Prin implicarea Mediahuis am obținut și o recunoaștere a potențialului de business al Public Square”, susține Andrei Botez, product manager Public Square.
Achiziția Public Square a fost demarată la începutul acestui an și va fi finalizată la 1 iunie. Utilizatorii actuali ai platformei vor beneficia în continuare de serviciile cu care s-au obișnuit, gratuit, până la finalul anului 2017.