Potrivit World Economic Forum, Letonia este pe locul 49 la calitatea infrastructurii. Rihard Gailums, de la startup-ul Pilot Automotive Labs, “nu avem cele mai bune drumuri din Uniunea Europeană, e un mediu provocator. Sunt multe gropi și nu există marcaje peste tot pe stradă. E un mediu foarte complicat pentru mașinile fără șofer”, spune startupist-ul letonian.
În acest context, scrie Tech.eu, Letonia încearcă să ducă legislația spre una mai amicală privind mașinile fără șofer. Statul a făcut un parteneriat cu mediul privat pentru construirea unui circuit de testare a mașinilor fără șofer, pe lângă Riga, dar și zone de pe drumurile publice unde vor putea fi testate mașinile autonome. Inițiativa e susținută de Guvern, de mediul academic, de industria telecom și de startup-uri.
Modelul letonian va fi adaptat după cel din Singapore, care a deschis părți din drumurile publice testării mașinilor autonome, dar a construit și circuite care seamănă cu drumurile.
“Am încercat să luăm ce-i mai bun din Singapore și să adaptăm în Letonia. O abordare înseamnă circuitul închis, numit TEIKA. E un circuit vechi pentru mașini și vrem să-l adaptăm”, spune Galiums. Astfel, următorul pas e adaptarea legislației pentru o testare limitată pe drumurile publice și invitarea companiilor din domeniul automobilelor în Letonia. De asemenea, un operator din țara baltică va construi o rețea 4G putenrică în jurul circuitului, pentru a ajuta comunicarea cu mașinile autonome.
Țările baltice încearcă să fie în fruntea luptei pentru o industrie de zeci de miliarde de dolari. Estonia a introdus o legislație favorabilă testării mașinilor autonome pe drumurile publice. România nu are niciun plan. Dar avem gropi, așa că am putea profita de dezavantajele noastre, așa cum s-au dezvoltat și rețelele de internet de mare viteză, tocmai pentru că nu aveam infrastructură anterioară.
Despre mașinile fără șofer, într-un talk TED.