Din acest motiv, partenerul principal al evenimentului Startup Your Life este FAN Courier, cea mai mare firmă de curierat din România. Am vorbit despre cum să se adapteze un business pentru a avea o logistică bună cu Chief Commercial Officer de la FAN Courier, Cornel Morcov.
Morcov are experiență de a vorbi cu micii comercianți pentru a afla care sunt nevoile acestora, dar și pentru a-i convinge să dea mai mare atenție zonei logistice. Evident, vei avea de-a face mereu cu furnizori, cu materie primă sau chiar tu vei trimite către clienții tăi. Așa că e o zonă esențială care îți poate scoate potențiala afacere în evidență sau te poate da în spate față de concurență.
“Principala noastră provocare este de a-i convinge pe comercianți să țină cont și să dea importanță acelor elemente care influențează rata de succes a unei livrări. Iar când spun asta, mă refer la încercarea de a colecta cât mai multe date pentru noi, curierii, cât și pentru ei, comercianții: adresa de livrare, accesarea facilităților tehnologice pe care le punem la dispoziția lor, folosirea unor soluții de ambalare cât mai eficiente. De multe ori clienții omit un element important: primii care trebuie să se asigure de securitatea trimiterii sunt chiar beneficiarii”, a spus Cornel Morcov, pe care-l vei vedea la tabăra de antreprenoriat Startup Your Life, între 5 și 7 octombrie. Comandă biletul tău aici. Mai avem un singur loc în cameră single și câteva în camerele duble.
De altfel, așteptările partenerilor FAN Courier, cei care trimit expediții, cât și a celor care trebuie să le primească, e ca un partener logistic să livreze în 24 de ore și în siguranță.
Vino alături de noi la tabăra de antreprenoriat Startup Your Life. Locurile sunt limitate, iar cele trei zile sunt un adevărat festin de informații și voie bună. Tabăra are loc între 5 și 7 octombrie.
De multe ori antreprenorii se gândesc numai la preț. Tarifele furnizorilor de curierat au un impact relevant în total cost de produs și, de aceea, micii antreprenori aleg prețul cel mai mic
Cum poți să pierzi ca antreprenor?
Ce faci atunci când ai un business mic? Cât de mult investești în logistică și cum îți alegi partenerii pentru curierat? Ei bine, de multe ori pentru lume contează prețul. E normal. Ai bani limitați, vrei să-i cheltuiești sau să-i investești în lucruri cu adevărat importante. Dar dacă marfa ta ajunge al client cu întârziere, s-ar putea să nu mai ai viitor. Așa că la Startup Your Life poți vorbi cu Morcov despre aceste lucruri, atât în cadrul sesiunii de training, dar și informal, în sesiunile de networking pe care le avem pe terasă.
“De multe ori antreprenorii se gândesc numai la preț. Tarifele furnizorilor de curierat au un impact relevant în total cost de produs și, de aceea, micii antreprenori aleg prețul cel mai mic”, spune Morcov.
Există o percepție falsă că după ce ai predat coletul curierului, responsabilitatea asupra integrității conținutului îi aparține. Greșit. Dacă îmi dai o vază ambalată într-o cutie de carton și atât, este evident că o voi sparge
“Un preț mai mic nu înseamnă și un cost total mai mic. Dacă rata de eșec a furnizorului este mai mare, în comparație cu alți furnizori, dacă adaugi experiența neplăcută a cumpărătorului și timpul pierdut, costul devine, de fapt, mai mare”, crede Cornel Morcov.
Ce faci în comerț?
A cui e responsabilitatea pentru pachetele trimise? Cine are grijă de cum împachetezi tu produsele pe care le dai clienților? “Există o percepție falsă că după ce ai predat coletul curierului, responsabilitatea asupra integrității conținutului îi aparține. Greșit. Dacă îmi dai o vază ambalată într-o cutie de carton și atât, este evident că o voi sparge. Nici expeditorul, nici destinatarul și, cu siguranță, compania de curierat nu își doresc asta. E deosebit de important ca produsele să fie bine ambalate, respectând standardele”, spune Morcov.
Ca să ieși în evidență, poți folosi un ambalaj personalizat, care nu e atât de complex de realizat, pentru că nu trebuie să reinventezi cutia, ci măcar să ai o bandă adezivă a ta. “Un ambalaj personalizat, fie că e vorba de personalizare integrală, fie doar de bandă adezivă personalizată, face expedițiile mai ușor de găsit și recunoscut în cadrul întregului proces de cartare și livrare”, crede Morcov.