Programul de accelerare Spherik 2017 a început în 23 mai, după ce echipe din 7 țări și 3 continente au aplicat pentru a se alătura programului, dintre care 15 au fost acceptate pentru faza inițială de validare. Doar 10 au trecut mai departe în etapa de accelerare și sunt active în următoarele verticalele de business: automotive, legal, fintech, digital advertising, eHealth, edTech și agriTech.

Dan Sturza, managerul de investiții al Spherik Accelerator și manager al Fribourg Capital, a anunțat că programul Spherik își va schimba formatul. Astfel, în cadrul Demo Day, Spherik Accelerator a anunțat deschiderea aplicațiilor pentru toate startup-urile și fondatorii care doresc să obțină performanță cu afacerea lor. Pentru prima dată, Spherik trece de la programul de accelerare clasic bazat pe batch-uri la un sistem de accelerare agil care va accepta echipe în mod continuu, pe parcursul anului, și va avea focus exclusiv pe performanța acestora ca business. Înscrierile pentru noul program de accelerare se pot face pe spherikaccelerator.com.

La Spherik Accelerator Demo Day a fost prezent și Emil Boc, primarul Clujului. "Nu o să vă răpesc din timp pentru a vă spune cât de importantă este tehnologia pentru acest oraș, deoarece asta se poate vedea cu ochiul liber. Este brandul orașului", a declarat Boc, care a mulțumit organizatorilor și investitorilor care s-au implicat în programul Spherik.

Care sunt cele 10 echipe care au terminat programul Spherik 2017

Baro (Republica Moldova) - platformă de management, optimizare și automatizare a ad-urilor din rețeaua Facebook, pentru a obține vizibilitate crescută, la un preț redus. De când s-au alăturat programului Spherik, au crescut de la aproximativ 200 campanii procesate pe lună, la aproape 800, iar recent au obținut o primă rundă de investiție de 80.000 euro din partea Fribourg Digital.

Jurio (România) - cel mai mare portal de jurisprudență si legislație din România, care include în premieră hotărâri ale autorităților publice, precum cele ale ANAF, are un motor de căutare avansat și usor de folosit, ce permite o redactare a documentelor juridice în doar câteva clipe. În ultimele luni au fost adăugate peste 22 milioane de documente noi în baza de date.

CleverWash (România) - te ajută să găsești cea mai apropiată spălătorie auto liberă. Cu peste 2200 utilizatori înregistrați, echipa se află în acest moment în discuții avansate cu primii clienți corporate. Cleverwash este singurul furnizor din Romania de software dedicat pentru spălătoriile auto.

AdTechMedia (Republica Moldova) - o platformă de publicitate cu capabilități de monetizare a conținutului media prin microplăți sau vizualizarea reclamelor cu focus pe experiența utilizatorului. În prezent platforma se află în stadiul de testare cu câțiva clienți.

Knowl (Ucraina) - un sistem de training bazat pe inteligența artificială, care are drept scop crearea automată de teste și alte activități de formare profesională, în companiile medii și mari. În timpul programului de accelerare, Knowl a pivotat de la o soluție generalistă de chestionare online către o soluție specializată pe training pentru companii. Dezvoltând un nou MPV au achiziționat deja primul client.

MyCar Assistant (România) - aplicație mobilă de gestiune a datelor scadente pentru mașini personale și flote. Mai nou, utilizatorii vor putea plăti asigurarea și taxa de drum direct din aplicație, și au opțiunea de a-și activa o serie de noi notificări sezoniere, cum ar fi schimbarea cauciucurilor de iarnă la începerea sezonului, verificarea nivelul de ulei, etc.

Prism (Republica Moldova) - o platformă care eficientizează managementul stocurilor prin automatizarea analizei și prin prognozarea necesarului de produse din companiile de producție, retail și e-commerce. În timpul programului de accelerare, Prism a lansat un nou tip de integrare cu sistemele de contabilitate, care a trecut deja cu succes de primul test-pilot cu o companie.

Eyesight (România) - o soluție inovativă pentru tratarea ambliopiei (boala ochiului leneș), utilizând realitatea virtuală. Proiectul se află în stadiul de pilot la o clinică, unde este testat pe pacienții cu ambliopie. În luna iunie, Eyesight a câștigat votul publicului la 200 Seconds of Fame din cadrul iCEEfest.

BreadXY (România) - o platformă complet destinată crescătorului modern de ovine, menită să susțină efortul complex de evaluare și ameliorare genetică a animalelor, în scopul creșterii calității produselor. În urma feedback-ului primit, BreadXY și-a rafinat și dezvoltat soluția, care acum include și o aplicație mobilă, aflată în stadiul de testare cu 2 clienți.

bNesis (Ucraina) - o platformă B2B care eficientizează integrarea de API-uri multiple pentru companiile din industrii precum banking, asigurări sau alte instituții financiare medii și mari.