Abonează-te pe YouTube
Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.
Lectură de 3 min
Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.
Utilizatorii se bazează pe tehnologia conectată și dispozitive pentru cumpărarea cadourilor, a produselor alimentare și a hainelor: astfel, 83% dintre aceștia intenționează să cumpere online pentru Crăciun și să cheltuiască mai mult cu aproximativ 228 de dolari/ gospodărie, comparativ cu 2016 (conform Deloitte). Însă, având în vedere că infractorii cibernetici au propriile planuri, costul mediu al înlocuirii datelor care sunt furate sau afectate ar putea să adauge încă 636 de dolari la facturile de Crăciun, conform cercetării realizate de Kaspersky Lab.
Utilizarea dispozitivelor pentru tranzacții ocazionate de Crăciun a devenit o obișnuință, dar faptul că ne bazăm pe ele este o informație valoroasă pentru infractorii cibernetici, care le vor ataca pentru a obține câștiguri financiare. De la atacuri ransomware care obstrucționează accesul utilizatorilor la datele lor dacă nu este plătită o răscumpărare, la e-mailuri phishing și vânzarea detaliilor de cont bancar celui care oferă cel mai mult pe piața neagră, dispozitivele noastre sunt o sursă importantă de profit pentru infractorii cibernetici.
Dar aceste dispozitive au și o valoare sentimentală. De exemplu, laptop-urile și smartphone-urile pe care sunt păstrate amintitirile utilizatorilor reprezintă o modalitate la îndemână de a trimite familiei și prietenilor urări de Crăciun. 21% dintre datele de pe aceste dispozitive sunt de neînlocuit, dacă se pierd, iar atunci când vine vorba de datele care pot să fie înlocuite, studiile arată că înlocuirea lor poate să coste un singur utilizator, în medie, 636 de dolari.
”Riscul compromiterii datelor este accentuat în această perioadă a anului, când utilizatorii petrec mai mult timp și cheltuiesc sume mai mari online, folosesc e-mailul pentru a verifica comenzile și datele de livrare, se bazează pe rețelele publice de Wi-Fi atunci când ies în oraș, pentru a verifica prețurile online, fac tranzacții și țin legătura cu prietenii și familia”, spune Andrei Mochola, Head of Consumer Business la Kaspersky Lab. ”Ținând cont că sezonul petrecerilor este în plină desfășurare, crește și probabilitatea ca utilizatorii să-și piardă telefonul sau să fie mai puțin atenți cu securitatea. Astfel, este foarte important să luăm măsuri pentru a proteja informațiile și amintirile dragi de pe dispozitive și a nu ne strica dispoziția de sărbătoare.”
În ciuda pericolelor și a potențialelor riscuri, cercetarea Kaspersky Lab arată că doar jumătate (50%) dintre consumatori fac backup pentru informațiile lor, în timp ce 34% recunosc că nu fac backup online. Acest lucru ar putea lăsa mulți utilizatori fără bani și fără acces la datele lor, de Crăciun. Există, însă, o cale sigură de a evita durerile de cap și costurile nedorite. Backup-ul la intervale regulate și creșterea măsurilor de securitate asigură liniștea sufletească a utilizatorilor pe tot parcursul anului, știind că informațiile lor sunt protejate și recuperabile.
Protejarea datelor importante, indiferent când, unde și cât de mult este folosit dispozitivul, poate fi realizată urmând câțiva pași simpli:
Pentru a vă proteja amintirile dragi pe tot parcursul anului, Kaspersky Total Security asigură o protecție completă împotriva malware-ului, a phishing-ului și a site-urilor periculoase, pentru toate dispozitivele. Backup-ul de fișiere și funcția de criptare realizează copii de backup pentru fotografii, muzică și fișiere și vă asigură liniștea atunci când faceți cumpărături online pentru Crăciun.