Lectură de 6 min

10 tendințe în marketing de care să ții cont în 2018

Abonează-te pe  
Anul 2018 se anunță a fi unul plin de schimbări, însă unele din noile tendințe s-au manifestat încă din anul 2017. Pentru că noile tendințe influențează în mod diferit fiecare afacere în parte, managementul unei întreprinderi are rolul de a studia piața și a se pregăti pentru perioada următoare.
10 tendințe în marketing de care să ții cont în 2018

Află opiniile specialiștilor din comunitatea start-up.ro

Textele publicate în categoria Subiectiv sunt responsabilitatea autorilor, fiind opinii asumate de aceștia. Dacă vrei să afli mai multe opinii ale specialiștilor, urmărește categoria Subiectiv.

Urmărește specialiștii!

Echipa Promos a analizat principalele tendințe la nivel internațional și local și a relatat despre acestea mai jos:

1. Creșterea bugetelor pentru marketing

De la an la an se intensifică din ce în ce mai mult concurența în mediul online deoarece managerii firmelor hotărăsc să își mute afacerea și în digital. Având acces la un număr de clienți într-un interval foarte scurt managerii alocă bugete tot mai mari pentru promovarea online. Foarte multe firme apelează la campanii CPC (Cost-Per-Click) pentru a-și spori veniturile într-un intervat foarte scurt, iar lupta pentru primele poziții face ca CPC-urile să fie tot mai mari.

2. Conținut video live

Anul 2017 a fost anul conținutului video, iar lansarea posibilității de a crea clipuri video live va marca acest an. Acestea nu mai sunt o noutate pentru nimeni în prezent însă în acest an ne așteptăm la o creștere exponențială.

Oamenii iubesc clipurile live, iar 80% dintre utilizatori au spus că preferă să vizioneze un videoclip live decât să citească o postare pe blog, în timp ce, potrivit Facebook, videoclipurile live primesc de 3 ori mai multe vizionări.

Pentru a profita de această tendința vă recomandăm să țineți cont de următoarele sfaturi:

1. Utilizați clipurile live pentru a le oferi fanilor imagini din culise sau de la evenimente.

2. Oferiți-le imagini din locuri interesante și prezentați-le produsele și serviciile pe care le comercializați.

3. Utilizați clipurile video live pentru a vă prezenta angajații, persoanele care vă ajută, vă inspiră, câstigatorii unor concursuri etc.

4. Acordați reduceri și creați promoții pe care să le anunțați exclusiv în clipuri live.

Utilizarea clipurilor video vine la pachet cu evenimente neprevăzute. Asigurați-vă că toate persoanele știu că dumneavoastră veți porni un clip live și pregătiți lucrurile ce urmează să se întâmple pentru a evita momentele jenante sau dăunătoare.

3. Content de calitate

Contentul este cea mai ieftină formă de marketing și vă poate aduce mai multe conversii decât orice altă formă de promovare. 70% dintre persoane au declarat că ar învăța despre o afacere prin intermediul unui articol și nu dintr-un anunț. Contentul poate lua multe forme: clipuri video, infografice, bloguri s.a. Tinenti cont de dorința utilizatorilor de a consuma content de calitate și evitați să îl publicați dacă acesta nu aduce un plus de valoare. Utilizatorii sunt tot mai selectivi, iar dumneavoastră trebuie să vă adaptați acestei tendințe de a crea content de o calitate superioară.

4. Produse românești

Anul 2018 este Centenarul Marii Unirii, pe fondul acestui eveniment istoric, este de așteptat ca produsele românești să fie mai cumpărate în acest an față de anii trecut. Așadar, includeți în strategia de promovare campanii cu produse românești.

Produsele românești încep să își facă loc pe rafturile marilor magazine, iar acestea au început să fie din ce în ce mai căutate pentru că investițiile în marketingul acestora a început să dea roade. Dacă până acum producătorii români exportau fără a-și promova produsele pe piață locală și fără a le comercializa în țara, în prezent tot mai mulți se reorientează și investesc în crearea unor produse cu renume pe piață locală.

Dacă produsele exportate sunt apreciate la clienți din țări precum Germania, Italia, Anglia sau Spania, de ce nu ar fi apreciate și în România? Încrederea și experiența câștigată pe piețele externe va schimba comportamentul consumatorilor care vor utiliza tot mai des produse autohtone.

Ne așteptăm că în acest an să iasă în evidență mult mai multe produse românești datorită campaniilor de marketing, dar și datorită unei noi strategii de abordare a pieței interne.

5. Inteligența artificială (AI)

AI nu este o noutate și suntem siguri că deja ați interacționat cu aceasta. 57% din oamenii de marketing au folosit deja AI, iar motivul principal este eficientizarea campaniilor. Parcurgând mai multe etape și analizând comportamentul consumatorilor softurile și platformele dotate cu AI vor fi capabile să genereze anunțuri, texte, imagini, elemente grafice și de design special create pentru a motiva utilizatorul să convertească generând exact conținutul pe care acesta îl caută.

Anul 2018 este anul AI, iar eficiența cu care oamenii de marketing utilizează AI poate determină succesul sau eșecul unei afaceri.

6. Extinderea pe alte canale

Foarte multe afaceri ce își desfășoară activitatea și în mediul online, însă își focuseaza atenția pe marile canale de promovare și nu exploatează la maxim oportunitățile oferite de mediul online. Fiecare manager trebuie să împingă strategia de promovare a firmei dincolo de AdWords, SEO, Facebook și E-mail Marketing. Deși au un număr de utilizatori mult mai mic platforme precum Youtube, Instagram, Twitter, Foursquare s.a. sunt în creștere și vă pot aduce un număr important de clienți în portofoliu.

Anul 2018 vine cu schimbări aparent mici însă firmele trebuie să acorde și mai multă importantă și atenție activității pe care o desfășoară în online .

7. Suport pentru clienți

Clienții se confruntă cu diferite probleme în zilele noastre, iar pentru soluționarea acestora este foarte important să oferiți suportul necesar. Fiecare client este important, iar experiența oferită acestora va poate conduce la faliment sau vă poate crește afacerea.

Oferiți suport multichanel deoarece 9 din 10 clienți se așteaptă să își soluționeze problemele sau să primească informațiile dorite prin utilizarea unui singur canal de comunicare fără a fi nevoie să apeleze la celelalte.

Implicați-vă în social media deoarece 78% dintre clienți consideră că rețelele de socializare vor fi următorul nivel al serviciului clienți, iar 46% dintre clienți se așteaptă să primească o solutile pentru problemele lor de e-commerce pe Facebook.

Pentru a oferi un suport pentru clienți de calitate și eficient creați un chat online live (zopim), urmăriți toate interacțiunile cu clienții, creați un centru pentru serviciul clienți și răspundeți rapid la solicitările acestora.

Oferiți o experiență de top și un suport de calitate, iar prin tratarea cât mai profesională a fiecărui element menționat clienții dumneavoastră vor fi mulțumiți și vor rămâne fideli.

8. Viteza websiteului

România este în primele 10 țări din lume în ceea ce privește viteza internetului, iar exigențele în ceea ce privește timpul de încărcare al unui site sunt pe măsură. În prezent consumatorii se așteaptă ca un site să se încarce în 2-3 secunde. Un site ce are un timp de încărcare mult mai mare riscă să își piardă cel puțin 30% din vizitatori. Ceea ce trebuie evidențiat este faptul că în 2018 siteurile ce își doresc să fie performante și eficiente trebuie să pună accent și pe viteza de încărcare. Fiecare secundă în plus de așteptare scade numărul clienților ce ajung pe site.

9. Căutări locale

În 2017 a ieșit în evidență faptul că oamenii folosesc internetul pentru a efectua căutări locale, iar motivul este simplu. Ei se așteaptă să găsească un site care să le furnizeze informații complete și care să fie foarte convingător. În prezent firmele scapă din vedere optimizarea siteurilor pentru căutările de pe plan local concentrându-se pe o optimizare SEO (Search Engine Optimizaton) generală unde concurența este mult mai ridicată.

Țineți cont de specificul afacerii și direcționați-vă atenția asupra lucrurilor care va influențează cu adevărat activitatea. Dacă sunteți deținătorul unei cofetării, este recomandat să vă optimizați siteul pentru căutările locale pentru că sunteți relevant, iar relevanța este unul dintre cei mai importanți factori ce stau la baza rezultatelor oferite de Google.

10. Creștere a traficului pe mobile

Mediul online este dominat de dispozitivele mobile, iar la nivelul României acestea furnizează peste 60% din trafic. Utilitatea telefoanelor mobile este principalul factor ce a determinat această creștere, iar dezvoltarea lor, a pus la îndemâna utilizatorilor un micuț PC de pe care pot efectua și rula o mulțime de aplicații care să îi ajute în viața de zi cu zi. În anul 2018 ne așteptăm ca această creștere să continue, iar presiunea pusă pe siteurile afacerilor este din ce în ce mai mare.

Sfatul nostru este să investiți pentru a vă crea siteuri responsive, ușor de utilizat de pe toate dispozitivele, care să se încarce sub 2-3 secunde și care să creeze o experiență utilizatorului determinându-l să revină.

Abonează-te pe  

Pe aceeasi tema: