Un studiu făcut cu 2.600 de lideri de companii de către ghSmart arată care sunt principalele calități ale unui manager bun. Studiul arată că sunt unele calități pe care managerii de succes la au și care lipsesc de la antreprenorii care nu au trecut printr-o structură organizată unde au fost angajați, scrie revista "Inc".
Dacă vrei să citești mai multe despre studiu, o poți face într-o carte nouă numită "The CEO Next Door: The Four Behaviours That Transform Ordinary People Into World-Class Leaders".
Iată cele patru calități esențiale ale unui lider:
Puterea de decizie
Liderii buni iau decizii bune, dar viteza e mai importantă uneori decât calitatea. Cei mai mulți CEO au ieșit în evidență prin capacitatea de a lua decizii rapid. Iar antreprenorii au un avantaj al vitezei. De multe ori, avantajele antreprenorilor sunt și structurale: companiile unde activează sunt mai mici, așa că lanțul deciziei și implementării este mai scurt. În plus, la startup-uri, o decizie amânată înseamnă poate chiar dispariția companiei.
Un amănunt interesant e că deciziile pe care le ia un antreprenor într-o lună sunt poate mai multe decât cele pe care le poate lua un CEO în toată cariera, până să fie la conducerea firmei, arată studiul. Acei CEO antreprenoriali înțeleg fiecare parte a afacerii lor, pentru că, uneori le-au constuit de la zero. Aceest lucru le dă încredere să ia decizii. Antreprenorii își dezvoltă ușor instinctele care apoi se transformă în decizii.
Adaptabilitate
Managerii care nu se pot adapta noilor tehnologii nu au o problemă cu viitorul, ci nu se pot dezobișnui de trecut. Majoritatea celor cu probleme de adaptare au investit foarte mult timp și energie și o fac în continuare pentru a menține firma unde era, nu acolo unde ar trebui să fie. Antreprenorii au avantajul că nu au un trecut îndepărtat, așa că pivotează des.
Adaptabilitatea înseamnă să știi să înțelegi foarte bine clientul, iar managerii buni nu pierd contactul cu realitatea și nu uită de clienții firmei. Astfel, o companie trebuie să gândească precum clienții săi.
Conform studiului, antreprenorii și managerii ar trebui să-și analizeze atent echipa în fiecare an, pentru a vedea dacă se potrivește evoluției viitoare a companiei. Dacă un angajat vechi nu se potrivește în ceea ce înseamnă viitorul firmei, atunci poate ar fi cazul să renunți la el. Studiul arată că cei mai mulți CEOs sunt dați afară nu pentru incompetența proprie, ci pentru greșelile angajaților.
Legătură emoțională cu problema
Cei mai mulți manageri și antreprenori știu să-și motiveze echipa pentru a lucra pentru scopul final. La antreprenori, motivația lor să rezolve problema și să construiască un produs bun e atât de mare, încât lucrurile transpar și echipei.
Un alt avantaj pe care-l au antreprenorii de multe ori e faptul că nu au avut bani, poate chiar nu și-au plătit echipa. Din acest motiv ei au fost nevoiți să găsească alte metode de motivație pentru cei din echipă.
Un caracter demn de încredere
A face ceea ce ai promis e esențial pentru un lider. Diferența dintre atracția investitorilor pentru un CEO de încredere și unul slab e de 15 ori, asta arată studiul.
Din păcate, mulți antreprenori nu au nici timpul și nici skill-urile pentru a se asigura că unele lucruri sunt făcute la timp, așadar nu sunt de încredere. Antreprenorii tind să promită mai mult decât fac.