Studiul arată că viteza de inovare a unei organizații reflectă modul în care aceasta își găsește talentele, cum desfășoară procesul de evaluare și felul în care angajații recomandă organizația către alte personale. De asemenea, se pare că inovarea este legată și de nivelul de colaborare dintre angajați.
IDC, compania care a realizat studiul, a împărțit organizațiile în patru categorii în funcție de gradul și tipul de inovare, inovarea operațională și cea de produs / serviciu, scrie Small Business Trends.
Rezultatele arată că organizațiile inovatoare au mai multe șanse de a avea un proces de feedback consecvent cu forța de muncă, în locul unei revizuiri anuale a performanței, în timp ce organizațiile cu o rată de inovare mai lentă recurg, adesea, la tactici de coaching și mentorat pentru a-și dezvolta angajații.
În ciuda faptului că majoritatea companiilor își încep transformarea digitală, 30% declară că se confruntă cu o rezistență culturală la schimbare din partea angajaților. S-a constatat că training-urile desfășurate la locul de muncă sunt considerate a fi cea mai importantă practică de dezvoltare a angajaților.
Angajații și-au exprimat de asemenea, mulțumirea față de locul de muncă, motiv pentru care introducerea tehnologiei digitale în cadrul unei companii trebuie tratată cu atenție, pentru a nu afecta negativ relația pe care o au companiile cu angajații lor.
Alte bariere în implementarea transformării digitale includ lipsa inovației (21%), lipsa resurselor financiare (26%) și parteneriatele insuficiente (19%).
Între timp, România este pe ultimul loc în UE în ceea ce privește digitalizarea, iar progresele înregistrate în ultimii ani sunt mai degrabă lente.