Dacă ești proprietarul unei afaceri, CEO, liderul unei echipe sau project manager, este probabil să te fi confruntat cu diverse provocări în construirea unei culturi organizaționale potrivită pentru modelul și profilul afacerii. Așa că venim către tine cu niște sugestii despre cum ai putea să-ți gestionezi echipa pentru a duce afacerea la nivelul următor.
Cultură pozitivă
Prin dezvoltarea unei culturi organizaționale și enunțarea clară a valorilor și convingerilor companiei tale vei crea o fundație solidă. Cultura organizațională poate juca un rol semnificativ asupra modului în care angajații performează. Aceasta poate fi enunțată într-o declarație a misiunii sau poate fi încadrată în procesul de onboarding al noilor angajați. Astfel, te asiguri că aceștia cunosc și împărtășesc cultura organizațioei încă înainte să intre în companie.
Nu orice antreprenor își permite să ofere angajaților salarii foarte mari și alte beneficii financiare, dar pot să le ofere, în schimb, altceva, cum ar fi o viziune și promisiuni. De această părere este și Valentin Maior, coach de leaderhsip și management. El va ține un workshop în cadul taberei de antreprenoriat și leadership Startup Your Life 2018, organizată de start-up.ro în perioada 11 - 14 octombrie, unde te va învăța cum să-ți conduci mai bine firma.
Comunicare eficientă
Încurajarea unei comunicări sănătoase începe de sus, așa că poți începe de la tine să te asiguri că îți faci timp să asculți îngrijorările și ideile angajaților, precum și să găsești modalități prin care poate fi îmbunătățit mediul de lucru. Delegarea sarcinilor este un aspect important, dar, în același timp, trebuie să te asiguri că ești disponibil și nu-ți pasezi responsabilitățile. Aceasta le va da încrederea că pot să-și spună opiniile, vor fi mai productivi atunci când primesc critici constructive și îi va motiva să lucreze mai intens.
Aprecierea angajaților
Recunoașterea meritelor angajaților îi va motiva să lucreze mai mult și să se simtă apreciați. Poate fi dificil să faci asta în mod individual, așa că ai putea să stabilești niște ieșiri la masă după muncă sau să trimiți email-uri de felicitare și mulțumire atunci când angajații au demonstrat rezultate semnificative datorită performanței lor. Atunci când primesc ceva, oamenii sunt înclinați să-și dorească să ofere înapoi, uneori chiar mai mult.
Investiții în training
Dacă vrei ca angajații tăi să fie mai performanți și să contribuie la dezvoltarea companiei, trebuie să fii dispus să investești în dezvoltarea lor, atât profesională, cât și personală. Ai putea să organizezi diverse workshop-uri și training-uri în companie sau să-i trimiți la conferințe și alte evenimente unde vor avea ocazia să-și actualizeze cunoștințele și să interacționeze cu alți specialiști din domeniul lor. În plus, noile tehnologii îți permit să organizezi training-uri atât fizice, cât și virtuale.
Această opinie este împărtășită și de către antreprenorii români, unul dintre ei fiind Andrei Dumitrașcu, CEO al Breslo.ro. „Când spun ”educație” mă gândesc la aspecte financiare, de networking, debating, forecasting, dar și la aspecte legate de încrederea în forțele proprii și de atingerea succesului prin muncă”. Și pentru că susținem și noi acest crez privind dezvoltarea profesională și personală, te invităm să te înscrii la cea de-a patra ediție a taberei de antreprenoriat și leadership Startup Your Life.
Andrei a renunțat la corporație, și-a luat un sabatic și acum lucrează într-un startup. El va fi trainer în tabăra de antreprenoriat, unde va vorbi participanților despre ambele sale experiențe și despre ce înseamnă să îți restartezi cariera, în cadrul sesiunii Learn from the Best din seara primei zile.