„Black Friday este un fenomen și în afara granițelor țării. Comercianții români care au înțeles acest lucru și și-au extins afacerea în țări vecine precum Bulgaria și Ungaria au creșteri impresionante de la an la an. Deși vorbim de o valoare a evenimentului de 10 ori mai mică decât în România, creșterea anuală este comparabilă cu cea locală. Acest lucru ne indică o oportunitate mare pentru magazinele online: acestea pot ajunge chiar să își dubleze vânzările lunare dacă se extind pe piețele vecine”, declară Marius Costin, Country Manager PayU în România.
Numărul de plăți online înregistrate prin PayU în Bulgaria și Ungaria în cel mai mare weekend al reducerilor a ajuns la peste 54.000, cu 35% mai mult decât anul anterior.
Black Weekend în Bulgaria: creșteri mai mari decât în România
În Bulgaria, Black Friday și weekendul prelungit de reduceri de anul acesta au generat cele mai mari creșteri de până acum în sistemul PayU. Numărul de tranzacții online a crescut cu 53%, ajungând la 13.162. Aproximativ 83% din acestea au fost realizate în ziua de vineri, 23 noiembrie.
Comercianții români din portofoliul PayU care au avut campanii de reduceri în Bulgaria au înregistrat, în total, cumpărături plătite online de peste 8.3 milioane le lei, cu 53% mai mult decât anul trecut. Cea mai mare parte din această sumă (88%) provine din ziua de Black Friday.
„Piața de e-commerce din Bulgaria se dezvoltă rapid. De Black Friday 2018, peste 43% din cumpărătorii online bulgari au achiziționat produse. Acest lucru înseamnă că magazinele online din România pot accesa încă 830.000 de potențiali cumpărători în această perioadă, care sunt dispuși să plătească online mai mult decât românii. Valoarea medie a coșului de cumpărături de la vecinii bulgari s-a ridicat la aproximativ 640 lei anul acesta.” adaugă Marius Costin.
Bulgarii preferă să cumpere online produse din categoria fashion (îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii), produsele electronice ocupând locul al doilea în top.
Black Weekend în Ungaria: interes crescut pentru magazinele din alte țări
În Ungaria, o piață de e-commerce mai matură comparativ cu Bulgaria, valoarea plăților online înregistrate de comercianții români în platforma PayU s-a ridicat la aproximativ 6,5 milioane de lei, în creștere cu 27% comparativ cu anul trecut. 55% din această sumă a fost înregistrată în ziua de Black Friday.
Și numărul de tranzacții online a crescut cu 30%, ajungând la 41.134. 83% din acestea au fost realizate vineri, 23 noiembrie.
„Ungaria vine cu o piață de 1,5 milioane de potențiali cumpărători de Black Friday. Comparativ cu alte țări, Ungaria aduce și un interes ridicat pentru cumpărături online realizate la magazine din alte țări. În 2017, cumpărătorii online au cheltuit 1,2 miliarde de euro pe platformele comercianților din afara granițelor țării. Ungaria este și principala țară de unde s-a cumpărat online în România de Black Friday” declară Marius Costin, Country Manager PayU în România.
Produsele din categoria IT&C sunt pe locul I în topul preferințelor ungurilor, urmate de cele din categoria fashion (îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii).