“Dacă ne uităm la tranzacțiile clienților, probabil că 90% sunt plăți, transferuri și schimburi valutare. Există o concentrare foarte mare aici, dar ce vrem să oferim cu Neo este o nouă experiență. Pe platforma Neo vom integra și inteligența artificială, prin colaborarea cu Personetics. Astfel, fiecare client va putea să își monitorizeze și să își gestioneze singur finanțele, iar banca va putea să vină cu oferte și servicii mult mai relevante, conform așteptărilor și preferințelor lui”, a explicat șeful BT.
În ceea ce privește concurența cu restul aplicațiilor de banking, Omer Tetik crede ca Neo va fi atât un concurent, cât și un partener în ecosistemul produselor create de FinTech-uri și bănci.
Cât despre ce va oferi Neo la lansare, executivul BT afirmă că miza mare pentru bancă este să gestioneze relația cu clientul online încă de la început și, pe parcurs, vor fi introduse noi și noi funcționalități.
Totuși, cu 3 milioane de clienți activi și având în vedere că o treime din plățile cu cardul în România trec prin conturi BT, Omer declară că „vom rămâne o bancă cu rețea fizică”, dar investițiile în digitalizare vor fi o prioritate.
”Călătoria noastră începe poate cu un call-center, apoi am vorbit despre alternative delivery channels și am trecut la omnichannel, dar, de fapt, clienții noștri vor un fel de bancă omni-disponibilă” - Omer Tetik, CEO Banca Transilvania
În ceea ce privește open banking-ul, Banca Transilvania a lansat deja un API Store și “așteaptă partenerii și FinTech-urile să testeze”.
“Considerăm că PSD2 este și o provocare, cât și o oportunitate pentru bănci, pentru că am învățat foarte multe lucruri de la FinTech-uri și asta ne-a făcut mai supli. Până în toamnă vor fi adaptări și schimbări; așteptăm și cadrul legislativ să fie cât mai clar”, concluzionează managerul BT.