Despre cum poți seta un preț competitiv într-un marketplace online, despre cum poți amplifica avantajele unui produs pentru a-l face mai atrăgător pentru cumpărătorii online, dar și despre setarea prețurilor în campaniile speciale, vorbim în acest articol din seria Online pentru Viitor powered by eMAG Marketplace.
eMAG Marketplace avea la finalul anului 2019 nu mai puțin de 19.600 de selleri care s-au înscris pentru a vinde produsele. De asemenea, 7 milioane de produse sunt oferite de aceștia clienților care intră în fiecare zi. Astăzi platforma a ajuns la peste 23.000 de magazine și 7,8 milioane de produse.
Listarea produselor în eMAG Marketplace vine cu multiple avantaje, precum tool-uri de gestionare a produselor, stocurilor și prețurilor, a plăților, a livrărilor și retururilor, dar și cu know how-ul ce te poate ajuta să ai un business online de succes. Competiția este mare, dar urmând sfaturile de mai jos, poți ieși în evidență și poți convinge potențialii clienți să te aleagă în detrimentul competitorilor.
Resursele de învățare disponibile în platformă constituie o academie pentru noii antreprenori.
Cum stabilești prețurile produselor listate în eMAG Marketplace
Înainte de orice, trebuie menționat faptul că fiecare seller are libertatea de a-și stabili politicile comerciale și prețurile. Asta înseamnă că poți pune în aplicare orice strategie care consideri că te va ajuta să-ți îndeplinești obiectivele financiare.
Totuși, trebuie să ții cont de câteva aspecte. În primul rând, nu uita că în mediul online transparența este cuvântul cheie. Asta înseamnă că potențialii clienți pot analiza cu ușurință mai multe oferte și vor alege oferta care se potrivește cel mai bine nevoilor și dorințelor lor.
Apoi, atunci când stabilești un preț pentru produsele listate în eMAG Marketplace, este bine să ții cont de faptul că acel preț de comercializare este compus din costul de achiziție, taxe, transport, depozitare, livrare, comision și, nu în cele din urmă, marja de profit. Pentru o marjă de profit cât mai bună, este recomandabil să eficientizezi cât mai mult costurile. Chiar dacă pe eMAG Marketplace plătești un comision, ar trebui sa ai in vedere ca nu ai alte cheltuieli ca mentenanța propriului site, chirie/utilități/angajați pentru magazinele offline, dar și costurile de marketing (Google Ads, Facebook Ads) - în eMAG Marketplace poți fi descoperit de orice client eMAG aflat în căutare de produse. Luând aceste aspecte în considerare, atunci când calculezi profitabilitatea de pe urma vânzărilor prin canalul eMAG Marketplace, este bine să să nu incluzi în calculele tale și cheltuielile care nu sunt asociate acestui canal. O astfel de abordare te va ajuta să devii mai competitiv și să maximizezi potențialul de vânzare al acestui canal.
Un alt avantaj al platformei eMAG Marketplace îl reprezintă mecanismele integrate ce te pot ajuta să iei decizii rapid, mecanisme ce îți pot semnaliza orice problemă pentru a te asigura că totul funcționează în parametri normal. Unul dintre mecanisme este legat de prețul de vânzare și elimină riscul de a seta un preț greșit. Mai exact, pe eMAG Marketplace, pentru a preveni apariția unor prețuri eronate față de elementele care le compun (fie prea mici, fie prea mari), va trebui să completezi câmpurile de validare a prețului: Prag minim și Prag maxim. Pentru orice modificare a valorilor de preț sub pragul minim sau peste pragul maxim, vei fi atenționat, iar produsul va deveni temporar inactiv. Tu, sellerul, ai totuși posibilitatea de a verifica și modifica limitele stabilite inițial, în cazul în care condițiile de piață se modifică și prețurile noi nu se mai încadrează în limitele inițiale.
De asemenea, o altă caracteristică a mediului online este dinamismul. Competitorii vor organiza promoții sau lichidări de stocuri, și din acest motiv este necesar să actualizezi prețurile produselor tale periodic.
Pentru asta ai la dispoziție o serie de unelte speciale: în platforma eMAG Marketplace poți vedea în timp real trendurile de pe piață, ai acces la un preț mediu săptămânal pentru fiecare produs pe care îl ai la vânzare, precum și acces la tool-uri de vânzare de ultimă generație. De exemplu, poți accesa:
- KPI toolbar – aici ai la dispoziție mai multe unelte și poți vedea mereu care este cel mai bun preț pentru fiecare produs (Best Price) și îți poți menține oferta competitivă, poți analiza performanțele din ultimele 30 de zile pentru fiecare produs și rata de conversie, iar rubrica ”Potențial Vânzări” te ajută să crești per total performanța contului tău.
- Meniul ”Ofertele mele” - oferă detalii la nivel de produs, despre documentație, stoc, preț și chiar impresia clienților.
Mai mult, ți se pun la dispoziție numeroase informații valoroase care te pot ajuta să construiești un catalog competitiv. Primești notificări săptămânale cu cele mai căutate produse din ultimele 7 zile, în cazul în care vrei să-ți mărești oferta cu produse căutate, primești un digest săptămânal cu trendurile categoriilor de produse de interes pentru clienți și vezi și tendințele de pricing pentru produsele de interes.
Cum îți promovezi eficient produsele în eMAG Marketplace
Acum că ai aflat cum să stabilești un preț corect și competitiv într-un marketplace, care sunt factorii de care să ții cont, dar și care sunt uneltele și informațiile de care beneficiezi pe platforma eMAG Marketplace, să vorbim și de restul aspectelor care te pot ajuta să fii descoperit de clienți. După cum bine știi, nu doar prețul contează când vine vorba despre performanța produselor într-un marketplace, contează și cum le ”ambalezi” - iar aici ne referim la descrierea folosită, la imaginile de produs.
Este recomandat să folosești descrieri complete, de cel puțin 500 de cuvinte, prin care să răspunzi anticipat oricăror întrebări ar putea veni de la potențialii clienți și prin care să oferi specificațiile complete și corecte ale produselor.
De asemenea, trebuie să te asiguri că fiecare produs listat este însoțit de cel puțin cinci fotografii clare, iar un video demonstrativ îi poate ajuta pe cei interesați de o achiziție să aleagă produsele listate de tine.
După ce ai parcurs acești pași, te poți gândi să îți înscrii produsele în campaniile organizate periodic pe eMAG Marketplace și pe care le poți accesa oricând, direct din meniul ”Promovare”. Câteva exemple de astfel de campanii sunt:
- Black Friday
- Revoluția prețurilor
- Totul sub 120 lei
- Campania de curățenie
- Totul pentru copii
- Back to School
- Customer Destination
- Citește românește
- eMAG Outlet
- Necesare zi de zi
Nu uita: prețul setat în campanie trebuie să fie cel mai mic preț de pe site din ultimele 30 de zile, conform prevederilor legale. Pe lângă setarea unui preț special, îți poți fideliza cumpărătorii oferind vouchere speciale la produsele vândute. Înainte de evenimentele importante de shopping, îți recomandăm să îți pregătești o strategie de prețuri și de extra-beneficii care să te ajute să obții cât mai multe conversii și care să te ajute să fidelizezi clienții pe termen lung. O altă strategie bună ar fi să oferi pachete promoționale - de exemplu, îți poți fideliza clienții oferindu-le o reducere la un al doilea produs cumpărat sau poți seta oferte cu perechi de produse, de genul ”hotă cadou la orice aragaz achiziționat”.
eMAG Marketplace pune la dispoziție și o unealtă care să te ajute și mai mult să fii mai competitiv. Astfel, îți poți promova produsele prin eMAG Ads. eMAG Ads este cel mai nou serviciu de promovare al produselor în platforma eMAG Marketplace care îți permite să licitezi, pentru fiecare produs din portofoliul tău, pentru a o poziție mai bună în secțiunea de ”produse similare”. Astfel, oamenii care vizualizează o anumită ofertă pot vedea imediat și oferta ta pentru respectivul produs. Clientul va alege mereu produsul cu preț mai mic - de asta, atunci când folosești eMAG Ads pentru a-ți promova produsele trebuie să te asiguri că ai prețuri cât mai competitive și descrieri cât mai bine puse la punct, pentru a convinge potențialii clienți să te aleagă pe tine. pentru o poziție mai bună din pagina categoriei sau într-un grup de oferte și să își crească vizibilitatea către clienți în timp ce ei navighează și caută produse pe eMAG.
eMAG Ads este un serviciu disponibil tuturor sellerilor eMAG prin care pot crea propriile campanii pentru produsele pe care ei le doresc, cu ajutorul unui credit pe care îl pot achiziționa direct din cont și pe care îl pot distribui asupra produselor selectate, în funcție de strategia lor de promovare.
Platforma le permite să cumpere creditul dorit direct din secțiunea eMAG Ads alegând suma dorită din cele 5 predefinite: 50, 100, 250, 500 sau 1000 RON, pe care să o utilizeze în campania Ads creată.
Acum că știi care sunt metodele și uneltele de care te poți folosi pentru a vinde eficient pe eMAG Marketplace îți urăm doar succes și spor la vânzări!