Anul care tocmai ce a trecut a fost unul extrem de dificil chiar și pentru cei mai experimentați antreprenori. 2020 a fost și un an care ne-a încurajat să acceptăm faptul că nu controlăm toate lucrurile, chiar și în lumea afacerilor, și ne-a făcut să vedem mult mai ușor ce funcționează și ce nu.
Totuși, anul trecut nu a fost singurul de criză cu care ne-am confruntat de-a lungul istoriei noastre recent. Și ar fi bine să ne reamintim că business-uri mari, care încă există pe piață și au venituri consistente, au fost create în ani și situații de criză. De exemplu, primul hotel din lanțul Hyatt a fost deschis într-o perioadă de recesiune, între 1957 și 1958. Compania Microsoft (1975) a fost fondată în timpul unei perioade de criză care a pornit de la un embargo car a dus la creșterea fulminantă a prețului petrolului și la prăbușirea bursei în 1973. Electonic Arts a fost creată într-o perioadă de criză a energiei, între 1981-1982.
Mailchimp s-a format în criza .com din 2001. Criza economică din 2007/2008/2009 nu a oprit lansarea unor unicorni prcum Uber sau Airbnb.
Aveți deja câteva exemple bune de companii care au apărut în ani de recesiune și care au speculat foarte bine nevoile sau lipsurile de pe piaă la acele momente. Și care au văzut și oportunitățile aduse de perioadele de criză.
Ca de exemplu, anul 2021 ar putea fi cel mai bun pentru lansarea unei afaceri prin faptul că vedem un consum extraordinar de mare de conținut online. Astfel, consumatorii au tot mai multe probleme pentru care caută soluții online. Așa că poți să activezi în ecommerce, să activezi ca freelancer în domenii diverse, să fii designer sau programator.
La nivelul anului trecut, cea mai mare creștere în vânzările online a avut-o categoria produselor alimentare. Începând cu luna martie a acestui an, vânzările online de alimente au crescut cu până la 400%, creșterea rămânând constantă în ultimele luni, la peste 300%, arată un studiu realizat de VTEX.
Iar o analiză Optimized subliniază că 2020 n-a arătată că aproape orice poate fi vândut online. În 2021, e preconizată o creștere în zona marketplace, unde micii comercianți își vor lista produsele odată cu listarea pe propriile platforme.
Lumea business-ului online este noul normal în aceste vremuri, chiar și dinainte de pandemie.
Un alt element care ar putea face din 2021 cel mai bun an pentru lansarea unei afaceri vine din faptul că o recesiune crește numărul de potențiali angajați care sunt dispuși să facă o reconversie profesională, sau să meargă să lucreze pentru o altă firmă pe poziția pe care o ocupau înainte în cazul în care au fost disponibilizați. Oamenii vor dori să-și pună la dispoziție cunoștințele în joburi create de companiile nou apărute.
Pe lângă aceste motive pentru care acest an ar putea fi cel în care vei lansa propria afacere sunt destul de multe care te vor face să-ți fie teamă de acest pas. Însă încearcă să te gândești la elementele care-ți sunt de ajutor, nu împotrivă.