Ca să știi cum să-ți asiguri o prezență optimiză în online, e cazul să iei în considerare nu doar vechimea și mărimea afacerii tale, dar și industria în care activezi, audiența, produsul și concurența.
”De exemplu, pentru o firmă care vinde haine online și se adresează unui public generalist, concurența va fi imensă și brand building pe plan secundar, cel puțin subordonat de reach, însă pentru o companie care vinde haine exclusiviste către o audiență de nișă, concurența este mai restrânsă, dar brand building-ul devine esențial împreuna cu o targetare către un segment anume care nu are nevoie de un reach așa mare, lucru care determină și selecția canalelor sau ponderea lor. Dacă discutăm despre o companie care vinde haine pentru un brand de lux cunoscut, acesta va avea concurență puțină și cererea existentă. Practic, o analiză atentă a circumstanțelor concrete și dezvoltarea lor în timp permite aici optimizări”, ne spune Steffen Heringhaus, fondatorul agenței five elements digital..
Fondatorii de startup-uri trebuie să-și valideze modelul de business, audiența și produsul, iar serviciile SEO trebuie să fie avute în vedere încă de la început. ”Acestea pot deveni virulente în timp, cu câteva excepții: după faza inițială de validare în care canalale plătite sunt mult mai la îndemână. Însă, companiile cu un istoric, cu model de business validat sau măcar obiective foarte clare pot și vor de obicei să crească ponderea canalelor gratuite precum SEO sau organic și să optimizeze bugetele pe cele plătite”, mai spune reprezentantul agenției five elements digital.
Optimizare SEO - greșeli de evitat
Acesta menționează și câteva greșeli pe care le fac antreprenorii români în construirea unei strategii de marketing online. Cea mai des întâlnită? Se subestimează foarte des cât efort și timp sunt necesare pentru ca rezultatele SEO să se vadă și cât de schimbători sunt algoritmii care rulează pe platforme precum Facebook sau chiar și politicile de Google Ads.
”Dacă ar fi să căutăm o trăsătură specifică pentru țările din Europa de Est, atunci putem constata că sunt încă multe încercări de business care pornesc mai mult intuitiv, fără un plan de business bine pus la punct și, mai ales, fără bugete susținute alocate pentru marketing. Acest tip de antreprenor caută adesea rezultate pe care le așteaptă repede și își dorește să reinvestească profitul pentru a crește firma”, declară Steffen Heringhaus, fondatorul agenței five elements digital.
SEO pentru afacerea ta: tedințe în 2021
Din punctul său de vedere, problema este că adeseori firmele noi nu generează profit care să poată fi reinvestit decât abia după ce o lungă perioadă de timp au primit investiții bune. ”Fie că au nevoie de testare și validare, fie că trebuie să atingă un anumit nivel până când se autosusțin și devin independente. Țările vestice au deseori mai multe resurse alocate în acest sens. Uneori, însă, răbdarea poate să fie și excesivă în aceste zone geografice: mă gandesc la exemplul Financial Times în Germania, care a pierdut 250 milioane de euro până când a constatat, la 12 ani după lansare, că nu reușește să ajungă să fie profitabili”, notează Steffen Heringhaus.
SEO pentru firma ta - strategii pentru ecommerce
Fondatorul five elements digital ne-a vorbit și despre cele mai importante elemente de care comercianții online trebuie să țină cont pentru a fi mereu în vizorul clienților potențiali.
”Comercianții online trebuie să aibă un produs atrăgător și un avantaj competitiv. Astfel, se poate câștiga mult mai ușor atât „bătălia de marketing”, cât și „războiul pentru cota de piață”. Dacă ne rezumăm la tool-urile de marketing online, acestea ar însemna o platformă bine optimizată, accesibilă, texte și conținut bogat în informații unice, dar și un mix potrivit între canalele de marketing și PR. De asemenea, prețul rămâne extrem de important când vine vorba de interacțiunea cu consumatorul final”.
SEO pentru firma ta: cum îți optimizezi site-ul. Cinci elemente de care să ții cont
Accesibilitate. Este site-ul seo friendly? Poate fi site-ul ușor de înțeles de motoarele de căutare? E important ca site-ul să nu ascundă conținut (infinite scroll sau butoane cu „mai mult” care sunt, de exemplu, candidați excelenți pentru vulnerabilități în acest sens), ci din contra, conținutul să fie evidențiat într-un mod favorabil prin markup potrivit, date structurate, și o arhitectură a site-ului care maximizează fluxul de pagerank. Mai mult, site-ul trebuie să se integreze bine cu alte canale de marketing: Facebook, Twitter, Google Ads și să afișeze favorabil pe aceste platforme.
Folosirea strategică a cuvintelor cheie. Cuvintele cheie sunt importante nu doar pentru SEO, ci și pentru canale plătite. În ambele cazuri contează cum se alocă cuvintele pe site, dacă există pagini dedicate pentru fiecare și cum sunt ele organizate.
Culegerea datelor și urmărire. Există un funnel clar pentru traseul utilizatorului de la primul contact până la cumpărare și apoi pentru fidelizare? Este important să urmărim fiecare pas și să putem segmenta audiența în funcție de stadiul și ciclul cumpărării (life cycle). Putem urmări pentru fiecare acțiune de marketing ce efect a avut și cum a interacționat cu celelalte?
Complementaritate bine gândită între canalul mobil web, desktop și, după caz, și aplicațiilor. În general, utilizatorii folosesc mobilul preponderent pentru faza de research și desktop pentru comandă. Pentru comercianții cu public fidel însă, aplicațiile pot deveni ușor un canal preferat pentru conversie.
Conținutul. Informațiile cât mai complete sunt convingătoare și răspund la o mulțime de întrebări pe care consumatorii le au înainte de a lua o decizie de cumpărare. Dar dincolo de asta, ceea ce englezii numesc „sales copy” este o artă în sine, și detaliile pot face aici diferența. Până la urmă, trebuie testat care titluri sau call-uri to action au un efect mai mare. Aici am văzut uneori efecte spectaculoase, unde cu același trafic, rata de conversie putea fi ridicată enorm.
Îi găsești pe unii dintre cei mai buni specialiști SEO și pe platforma BizTool.ro.