Industria jocurilor nu este doar o industrie cu o creștere ridicată, ci este, de asemenea, foarte profitabilă și, la rândul său, a adus mari companii de tehnologie precum Apple, Google, Amazon și Microsoft în industrie.
Creștere cu 37% a veniturilor în 2020
Industria jocurilor este o industrie extinsă și fragmentată, cu multe companii care obțin venituri și profituri din alte afaceri decât jocurile. Analiștii Saxo Bank au găsit 30 de companii despre caree consideră că oferă o bună expunere la tendința generală a jocurilor video.
Rata de creștere a veniturilor este foarte mare, cu 37% în medie în 2020, deoarece pandemia a influențat pozitiv cererea. În timp ce alte industrii cu creștere ridicată, precum comerțul electronic, au marje scăzute, au dificultăți în generarea de fluxuri de numerar mari, industria jocurilor video este foarte profitabilă.
Cheltuielile de capital necesare sunt scăzute, iar veniturile pot crește cu ușurință datorită naturii digitale a afacerii. Creșterea EBITDA a fost de 59% în 2020, iar analiștii sunt foarte pozitivi în industrie, cu un preț mediu țintă al acțiunilor cu 16% peste prețul actual.
Industria jocurilor va continua să acapareze cote de piață din industriile pentru petrecerea timpului liber
Pandemia a schimbat regulile pentru industria jocurilor video, mult mai mulți utilizatori fiind expuși la jocuri pe măsură ce evenimentele sportive și activitățile de petrecere a timpului liber au fost închise.
Conform datelor privind consumul de jocuri, adultul american mediu petrece aproximativ o oră pe zi jucând ceva online, iar transmiterea de e-sporturi câștigă popularitate. Un indiciu bun în acest sens a apărut în 2019, când CEO-ul Netflix a spus că cea mai mare amenințare a companiei nu era Disney sau HBO, ci Fortnite, unul dintre cele mai populare jocuri din lume.
În 2019, înainte de apariția pandemiei, industria a generat venituri de 120 de miliarde de dolari și, până la finele lui 2021, se estimează că 2,7 miliarde de oameni vor juca jocuri pe o platformă sau alta. Industria a beneficiat mult de smartphone-uri, permițând industriei să „fure” timp de la oamenii care fac naveta sau când au un moment liber.
Multe jocuri sunt, de asemenea, concepute în jurul acelorași bucle de feedback de recompensă inventate de platformele de socializare, sporind angajamentul (adesea doar un cuvânt pozitiv pentru dependență). Viitorul jocurilor va avea o concurență acerbă, deoarece creșterea profitabilă a jocurilor atrage în industria marilor firme de tehnologie precum Apple, Google, Amazon și Microsoft. Prognoza este că VR / AI vor fi caracteristici mai dominante ale jocurilor în viitor, dar până acum pariul Facebook cu Oculus nu s-a transformat în succesul pe care toată lumea îl prezicea.
Riscuri cheie de luat în considerare
Pandemia a ridicat ratele de creștere a veniturilor pentru toate companiile de jocuri și a ridicat prețurile și evaluările acțiunilor. Pe măsură ce societatea se deschide datorită vaccinurilor, oamenii probabil dau prioritate socializării fizice pentru ceva timp și merg la restaurante și cafenele în loc să joace jocuri video.
Acest lucru ar putea reduce creșterea veniturilor în 2021. În noiembrie 2019, China a introdus o nouă reglementare care restricționează timpul de joacă pentru minori, deoarece jocurile pot crea dependență și mai ales pentru că dezvoltatorii de jocuri devin mai buni la proiectarea jocurilor cu bucle de feedback de recompensă derivate din învățările din social media.
Această reglementare chineză a lovit inițial greu Tencent, dar compania chineză și-a revenit pe măsură ce Covid-19 a crescut consumul de jocuri chiar și la populația în vârstă. O reglementare similară ar putea veni și în Occident cu timpul, reducând vremea petrecută în jocuri.
Alte riscuri cheie sunt dificultățile ca dezvoltator de jocuri pentru a crea în mod constant următorul nou joc care îi va captiva pe utilizatori, astfel încât să mențină creșterea ridicată. Există mai multe exemple de dezvoltatori de jocuri care, odată ce au avut succes, și-au pierdut capacitatea de a inova.
Companii mari precum Apple, Google și Amazon profită de asemenea de oportunități în spațiul de joc, mergând pe urmele Microsoft. Cu acești giganți tehnologici și distribuția lor enormă, aceștia ar putea deveni o mare amenințare pentru dezvoltatorii de jocuri și platformele lor de jocuri existente.
Multe acțiuni ale companiilor de jocuri au o evaluare mare a capitalurilor proprii, ceea ce înseamnă că prima implicită pentru riscul de capital este scăzută. Aceasta mai înseamnă că ratele dobânzilor în creștere au un impact mai mare asupra evaluărilor capitalurilor proprii și, prin urmare, riscul creșterii ratelor dobânzii în SUA ar trebui să fie un aspect cheie pentru investitorii care doresc expunerea la industria jocurilor.