Așa cum ne precizează de dr. Florinela Cîrstina, directorul general Medicover România, înterprinderile mici și mijlocii reprezintă un segment vital pentru economie, fiind responsabile de crearea celor mai multe locuri noi de muncă, dar mai ales de inovație și dezvoltare economic.
Iar nevoile acestui segment de business sunt specifice: antreprenorii au nevoie de flexibilitate mare, accesibilitate ridicată, în condițiile în care trebuie să facă față aceluiași tip de provocări ca firmele mature pentru recrutarea și fidelizarea angajaților.
Acestea au fost, de altfel, aspectele pe care echipa Medicover le-a avut în vedere în momentul în care a conceput și lansat abonamentele dedicate IMM-urilor.
O piață de peste 500.000 de firme
Piața pe care o adresează operatorul de servicii medicale în acest moment este de peste 500.000 de IMM-uri pentru care lucrează peste 2,7 milioane de persoane, respectiv 66% din numărul total de angajați la nivel național.
Iar în contextul pandemiei de coronavirus, declanșată anul trecut, pachetele lansate adresează o nevoie pentru suport medical pentru angajații firmelor de dimensiuni mai mici, pentru potențiali pacienți.
”Beneficiile de acest tip sunt guvernate în principal de nevoia de prevenție, de educație. Indiferent de domeniul de activitate și dimensiune, compania beneficiază direct dacă angajații săi sunt sănătoși. Angajat sănătos înseamnă pentru angajator costuri reduse cu concediile medicale, eficiență și productivitate ridicată”, spune Florinela Cîrstina, directorul general Medicover România.
Abonamentul medical: benefic pentru sănătate dar și pentru a aduce talent în firmă
Iar managerul Medicover mai identifică o nevoie a micilor antreprenori: aceea de a atrage talent punând pe masă și beneficii extra.
”Beneficiile medicale au devenit un „must have”, fiind susținute de creșterea economică din ultimii ani, de investițiile în noi în centre industriale și de producție, de dezvoltarea de centre de tehnologie de către marile companii de IT&C, de extinderea rețelelor de hypermarketuri, dar și de o mentalitate tot mai axată pe prevenție și pe un stil de viață sănătos. Această nevoie de protecție a angajatului s-a observat și mai acut în perioada pandemiei. Nu mai putem vorbi de beneficii medicale în zona „nice to have””, menționează managerul Medicover.
Florinela Cîrstina punctează faptul că, pentru companiile mici este important să aibă alături talente excepționale, persoane care dețin cunoștințe solide în materie de tehnologie, finanțe și practici manageriale, altfel le va fi greu să se dezvolte.
”Știm că dimensiunea lor limitată vine cu dificultăți în accesarea resurselor care le-ar face mai productive. Pe piața muncii, de cele mai multe ori, IMM-urile concurează umăr la umăr cu marile companii pentru recrutarea de angajați, iar beneficiile medicale ocupă primele locuri în cerințele angajaților. Prin aceste abonamente, Medicover ajută companiile mici să aibă un avantaj competitiv”, notează Florinela Cîrstina, director general Medicover România.
Abonamente medicale pentru IMM-uri și startup-uri: costuri, analiz
Concret, prin noile abonamente medicale pentru IMM-uri și startup-uri, operatorul medical adresează companiile care dețin un număr mediu anual de salariați mai mic de 250 și realizează o cifră de afaceri anuală de până la 50 milioane euro, echivalent în lei.
”Cele două abonamente Medicover, Start și Premium, a fost gândite astfel încât să poate deservi nevoile specifice pe care le au companiile din diferite domenii de activitate. De exemplu, am conceput serviciile de medicină a muncii în funcție de riscurile profesionale specifice industriei în care se încadrează firma: IT&C, construcții, arhitectură, avocatură, alimentație, auto”, afirmă managerul Medicover.
Costul celor două pachete de abonamente pornește de la 2,99 euro/lună, pentru IMM Start, și de la 4,99 euro/lună, pentru IMM Premium.
Noile abonamente pentru IMM-uri și startup-uri oferă acces la o gamă amplă de analize, proceduri și investigații medicale, de la cele uzuale până la unele complexe ca: radiografii & ecografii, CT/RMN, mamografii. Consultațiile și investigațiile acoperă specialități de bază - medicină generală, medicină internă, obstetrică-ginecologie, oftalmologie, O.R.L. și dermatologie – sau specialități precum alergologie, endocrinologie, gastroenterologie.
Beneficiarii pot apela oricând la un screening anual de prevenție, o linie gratuită non stop pentru sfaturi medicale sau consultații de medicină generală și internă. De asemenea, pachetele includ discount-uri pentru serviciile de ginecologie, oftalmologie, O.R.L. sau dermatologie, protocolul de sarcină, analizele medicale din rețeaua Synevo, investigațiile de imagistică - (CT), (RMN), mamografie – și cazarea în spitalele Medicover București și Pelican Oradea.
”Abonamentele sunt valabile în toată rețeaua Medicover, mai exact în cele 25 de clinici din București și din țară, în cele trei spitale generaliste: în capitală, la Oradea și Craiova, și la cei peste 500 de parteneri cu care colaborăm la nivel național”, complează directorul general Medicover România.
În ceea ce privește dezvoltarea acestui segment de abonamente în oferta companiei, Florinela Cîrstina este de părere că preocuparea pentru sănătate și nevoia de confort sunt din ce în ce mai acute în toate sectoarele de activitate, iar serviciile medicale vin să răspundă acestor nevoi.
”În plus, segmentul IMM-urilor are o capacitate de regenare extraordinară, fiind peste 100.000 de firme nou-create în fiecare an, motiv pentru care ne așteptăm ca evoluția pe toate palierere abonamentului medical să fie ascendentă”, concluzionază managerul Medicover.