Restricțiile impuse de SUA nu le-au făcut deloc viața ușoară celor de la Huawei. Mai întâi a fost problema cu accesul la serviciile Google. Huawei s-a repliat rapid, și-a dezvoltatul EMUI și Huawei Mobile Services, apoi și-a lansat chiar propriul sistem de operare - Harmony OS - ajuns acum la versiunea 2.0.
Apoi au apărut problemele cu procesoarele. Huawei nu și-a mai putut dezvolta cipurile proprii Kirin, iar asta a dus la probleme cu stocurile pentru HUAWEI Mate 40, dar și la o lansare întârziată pentru HUAWEI P50. Huawei a căzut din topurile globale ale producătorilor de smartphone-uri, dar Wang Wei este optimist că lucrurile se vor schimba în bine în perioada următoare, iar compania s-a concentrat pe alte game de dispozitive (foarte bine primite atât pe plan local cât și pe plan global) cât timp a avut mâinile legate în ceea ce privește telefoanele.
”100%, cred cu tărie că putem recupera cota de piață pierdută. Avem un plan în acest sens”
HUAWEI P50 a fost anunțat recent și e disponibil, deocamdată, doar pe piața din China. Huawei a băgat în el cele mai noi tehnologii, cele mai bune camere, și procesoare de top - unele făcute in-house (Kirin 9000, prezent și pe Mate 40), altele făcute de Qualcomm (flagshipul Snapdragon 888).
Potrivit lui Wang Wei, HUAWEI P50 va fi lansat ”cu siguranță” și în România, dar vom mai avea un pic de așteptat, iar stocurile vor fi limitate. Compania se axează în continuare pe piața din China, unde lipsa serviciilor Google nu este privită ca o problemă de către utilizatori
”HUAWEI P50 va fi lansat, cu siguranță, în România, însă nu am stabilit o dată oficială de lansare. Având în vedere că numărul precomenzilor din China este foarte mare, stocurile vor fi limitate în alte regiuni. Așadar, și în România vorbim despre un număr limitat de dispozitive ce vor fi puse la vânzare”, a declarat Country Managerul CBG Huawei Romania pentru start-up.ro.
În România, smartphone-urile produse de Huawei nu au mai prins top 5 în ceea ce privește cota de piață în 2021. Potrivit unui studiu Canalys, topul pentru al doilea trimestru din 2021 în ceea ce privește vânzările de telefoane arată în felul următor: Xiaomi (30%), Samsung (26%), Oppo (10%), Apple (9%) și Motorola (5%), asta în condițiile în care în anul 2020 Huawei avea o cotă de piață de circa 29,3% și vânduse circa 1 milion de device-uri. Și nu e ceva ce ar trebui să ne mire - din cauza restricțiilor menționate anterior, dar și din cauza crizei globale a procesoarelor, Huawei nu a mai lansat niciun smartphone pe piața locală.
Huawei va lansa trei noi smartphone-uri în România, în luna octombrie
Acest lucru urmează să se schimbe, iar Wang Wei este convins că gigantul va reuși să recupereze cota de piață. Huawei urmează să lanseze trei noi smartphone-uri în România, în luna octombrie a acestui an. Vor fi dispozitive mid-range sau mid-range premium și vor veni cu procesoare Qualcomm. La HUAWEI P50 ne putem aștepta spre final de an, potrivit Country Manager-ului.
”100%, cred cu tărie că putem recupera cota de piață pierdută. Avem un plan în acest sens. Vom lansa trei noi smartphone-uri în luna octombrie, și nu vorbim despre P50 - lansarea lui P50 va avea loc mai târziu. Aceste trei noi smartphone-uri vor avea procesoare Qualcomm deci problema procesoarelor a fost și ea rezolvată”, a declarat Wang Wei de la Huawei.
Tot pe tema revenirii în top la nivel global, Wang Wei a accentuat faptul că odată depășită problema cipurilor pentru smartphone-uri, ”lucrurile merg din ce în ce mai bine”. El a atras atenția asupra faptului că celelalte segmente de dispozitive nu au întâmpinat dificultăți și chiar s-au bucurat de succes.
”Pe zona de wearables nu avem niciun fel de problemă din cauza restricțiilor impuse de SUA. Pe zona de PC, după cum poți vedea, continuăm parteneriatul cu Intel și AMD pe zona de procesoare. Singura problemă a fost legată de procesoarele pentru smartphone-uri, dar acum acum le putem obține de la Qualcomm. Cred că vremurile cele mai grele au trecut deja, deci ne vom recupera și pe segmentul de smartphone-uri. Lucrurile merg din ce în ce mai bine”, a explicat Wang Wei.
Harmony OS 2.0 va ajunge curând și pe smartphone-urile HUAWEI din România
Ne întoarcem curând la purtabile și la PC-uri (că sunt multe de discutat), dar înainte de asta am vrut să vorbesc mai pe larg despre Harmony OS 2.0. SIstemul de operare va ajunge la posesorii de smartphone-uri din România, dar l-am putut vedea pe tableta MatePad 11, dar și pe smartwatch-urile HUAWEI Watch 3. În China, compania a încheiat deja parteneriate cu alți producători, iar noul Harmony OS 2.0 ar putea capta un public imens, având deja 40 de milioane de utilizatori.
”În China, competitorii deja testează Harmony OS. Deja sunt 40 de milioane de utilizatori ai sistemului de operare. În România încă nu am lansat update-ul pentru smartphone-uri, dar avem pe piața locală dispozitive care rulează acest sistem de operare: în iunie am lansat serie HUAWEI Watch 3 și ceasurile cu Harmony OS au fost precomandate de peste 1.000 de clienți; iar luna aceasta am lansat tableta MatePad 11, care rulează tot Harmony OS, și avem și aici un număr mare de precomenzi, peste 600”, a explicat reprezentantul Huawei.
Pe telefoane, Harmony OS 2.0 nu va reprezenta un upgrade obligatoriu. Nouă ne-a plăcut foarte mult sistemul de operare când am testat dispozitivele cu el, dar posesorii de smartphone-uri Huawei vor putea alege să rămână în ecosistemul Android.
”În ceea ce privește Harmony OS pe smartphone-uri, nu avem un calendar fix, dar îți pot spune că utilizatorul va avea opțiunea de a trece la noul sistem sau de a rămâne în ecosistemul Android. Noile dispozitive vor veni tot cu Android și clienții vor putea face trecerea la Harmony OS după, dacă vor dori” a continuat el.
Planuri pentru lansarea unui Smart TV HUAWEI în România, extinderea ecosistemului Smart Home
Harmony OS 2.0 a fost gândit ca un sistem bun pentru orice - smartphone-uri, tablete, purtabile, dar și device-uri Smart Home. Anul trecut, Huawei pregătea lansarea pe plan local a unui smart TV, dar planurile au fost date peste cap. În prezent, Huawei produce televizoare smart cu sistemul de operare nou, iar acestea vor ajunge și în România. Când? Nu știm exact, dar cert este că cei de la Huawei vor să fie siguri că dispozitivul este optimizat pentru nevoile și așteptările clienților locali.
”Lucrăm la planurile pentru lansarea smart TV-ului în România, dar vrem să oferim cea mai bună experiență consumatorilor. Deci ne concentrăm pe a aduce mai mult conținut pe platforma noastră video. De asemenea, lucrăm și la asistentul vocal, Cecilia, și la experiența totală pe care o oferim utilizatorilor. Vrem ca totul să fie perfect înainte de o lansare comercială a Smart TV-ului, dar avem planuri să-l aducem pe piața locală”, a declarat Country Manager-ul Huaweii CBG România.
Tot pe partea de smart home, ca utilizator de astfel de dispozitive, dar și în calitate de utilizator de produse Huawei, am fost curios să aflu ce astfel de device-uri pregătește Huawei. La începutul acestui an, compania a lansat primul astfel de obiect conectat pe piața locală - periuța de dinți Lebooo Smart - și se pare că producătorul nu are de gând să se oprească la ea.
”Avem o periuță smart, un aspirator smart și o sticlă pentru apă inteligentă, care îți monitorizează consumul zilnic de lichide și care te poate atenționa în cazul în care nu bei suficientă apă. Avem în plan ca aceste dispozitive smart să ajungă și pe alte piețe”, a detaliat Wang Wei.
Extindere pe zona B2B pentru PC-uri, lansare de monitor de gaming în octombrie
Revenind la PC-uri și laptopuri, Huawei s-a bucurat de un succes neașteptat pe acest segment, atât pe plan local cât și pe plan internațional. În 2020, Huawei anunța o creștere YoY de 1143% în ceea ce privește vânzările de laptopuri și, având vedere modelele lansate acesta, putem presupune că rezultatele în prima jumătate a 2021 sunt și ele bune.
De curând, compania a anunțat lansarea pe plan local a PC-ului desktop HUAWEI MateStation S, un computer perfect pentru birou, cu specificații bune și preț atrăgător. Am fost curios să aflu dacă Wang Wei este încrezător că acest dispozitiv se va bucura de aceeași popularitate ca și laptopurile companiei.
”Cred că PC-ul desktop se va bucura de același succes ca și laptopurile noastre. Am încercat să inovăm și în această zonă - PC-urile sunt la vânzare la Altex și vânzările sunt destul de bune. Avem și o promoție la MateStation S, în cadrul campaniei de Back To School, și cred că va fi bine primită de către utilizatori”, a detaliat reprezentantul companiei.
În prima jumătate a acestui an, Huawei deschidea propriul său magazin online pe piața locală. Acolo organizează frecvent campanii de reduceri și clienții se bucură de diverse cadouri și fel de fel de oferte promoționale.
Campania Huawei Back to School vine cu reduceri pentru categoria de PC-uri, dar și pentru wearables și audio. HUAWEI MateBook 13 și MateBook 14 vin cu reduceri de până la 2.000 lei, astfel MateBook 13 este disponibil la prețul de 2.999 lei, de la prețul inițial de 4.999 lei, iar MateBook 14 poate fi găsit la prețul de 3.999 lei, de la 4.999 lei, prețul fără reducere. Toate laptop-urile Huawei achiziționate în cadrul acestei campanii vor beneficia de update gratuit și prioritar al sistemului de operare la Windows 11. În plus, aceste notebook-uri vor beneficia și de un an de extra garanție gratuit.
PC-urile MateStation S, continuă Wang Wei, ”vor fi comercializate și în regim B2B și este un canal pe care încercăm să îl dezvoltăm. Chiar am angajat pe cineva în acest an pentru aceast segment și vrem să ne extindem mai mult pe această piață”.
Tot aici merită menționat faptul că toate laptopurile și PC-urile HUAWEI beneficiază de upgrade gratuit la Windows 11 și, după cum explică Country Manager-ul Huawei CBG Romania ”avem prioritate la update, mulțumită parteneriatului nostru cu Microsoft”.
Am fost curios dacă Huawei pregătește și lansarea unor PC-uri de gaming în perioada următoare. Răspunsul a fost unul negativ, dar am aflat cu această ocazie că vom vedea curând un monitor de gaming pe piața din România. Acesta ar fi al doilea monitor lansat pe plan local de către companie, după modelul HUAWEI Display 23:8.
”Nu avem planuri acesta pentru un desktop de gaming, dar am lansat deja un monitor de gaming pe piața din Polonia, iar în luna octombrie îl vom aduce și pe piața din România. Are foarte mult succes. Și e o zonă în care ne vom extinde - cea a gamingului”, a detaliat el.
Cotă de piață de 40% pe segmentul de wearables
În ceea ce privește gama de wearables și audio, lucurile iar au stat foarte bine pentru companie. Huawei a lansat pe piața locală gadgeturi pentru mai multe segmente de utilizatori. Căștile FreeBuds 4i aduc sunet excelent la preț foarte mic, iar noile FreeBuds 4 vin cu inovație premium. Iar ceasurile HUAWEI Watch Series 3 sunt printre cele mai calitative pe care le poți achiziționa, dar există și HUAWEI Watch Fit pentru cei cu bugete mai reduse. Această strategie le-a adus celor de la Huawei o cotă de piață de circa 40%. Iar ultimul trimestru al anului vom avea parte de încă o lansare importantă: o nouă boxă din seria HUAWEI Sound, realizată tot în parteneriat cu Devialet.
”Piața de wearables și cea de accesorii audio sunt foarte importante pentru noi. În H1 2021 am înregistrat o creștere de 350% față de H1 2020, și am reușit să obținem și cea mai mare cotă de piață în România - circa 40%. Deci vom continua să lansăm produse în aceste segmente. În Q4 plănuim să lansăm o boxă nouă, tot în parteneriat cu Devialet”, a conchis Wang Wei, Country Manager Huawei CBG Romania.
Așadar, Huawei privește finalul de an cu mult optimism și fanii companiei au de ce să fie entuziasmați. Noi așteptăm cu interes la teste HUAWEI P50, dar și celelalte device-uri, având în vedere calitatea produselor pe care le-am testat până acum.