La sfârșit de 1996, într-o perioadă în care internetul abia pătrundea în România, Microsoft deschidea la București primul său birou din țară, moment care marca începutul activității pe piața locală.

Acum, după 25 de ani, România are unul dintre cele mai promițătoare sectoare IT din regiunea Europei Centrale și de Est.

Alături de partenerii săi, Microsoft România a contribuit la dezvoltarea sectorului IT pe plan național și a sprijinit societatea să înregistreze progrese tehnologice uriașe, prin valorificarea talentului existent, prin pregătirea specialiștilor în domeniul IT, precum și prin cultivarea spiritului antreprenorial.

Toate acestea au stat la baza conturării ecosistemului de startup-uri, de astăzi, și pot avansa România mai departe, către statutul de hub digital.

Proiecte de educație

Procesul de învățare și de dezvoltare a competențelor digitale este o condiție critică pentru o transformare digitală de succes.

Plecând de la această premisă, Microsoft România a sprijinit de-a lungul timpului sistemul educațional din țară, atât prin inițiative globale, cât și locale, care să faciliteze transformarea digitală.

Dezvoltate în colaborare cu diferite școli și universități românești, dar și cu multe organizații non-profit, programele pe care Microsoft România le-a derulat în cei 25 de ani de activitate, au fost deja accesate de mii de români.

Mai mult, ținând seama și de faptul că doar în România sunt estimate 650.000 de noi locuri de muncă în domeniul tehnologic, în următorii 5 ani, compania derulează numeroase parteneriate cu universitățile din țară, deschizând laboratoare de cloud, unde studenții pot să experimenteze cele mai recente inovații în tehnologia informației prin intermediul Azure, platforma de cloud computing a Microsoft.

De asemenea, la nivel global, compania a lansat un program prin care a sprijinit, în ultimul an, peste 30 de milioane de persoane, din 249 de țări, să-și dezvolte competențe și abilități digitale.

Microsoft for Startups

În același timp, prin programul Microsoft for Startups, Microsoft România s-a implicat de-a lungul timpului în dezvoltarea a numeroase start-up-uri românești, în prezent companii globale evaluate la miliarde de dolari.

Printre companiile de succes, parte a acestui program, se numără UiPath - lider mondial in RPA (Robotic Process Automation) cu o valoare de piață de peste 10 miliarde de dolari; FintechOS - companie care dezvoltă soluții digitale pentru industria financiară, desemnată, în 2020, startup-ul fintech al anului în Europa; Agricloud – start-up care dezvoltă soluții pentru agricultura inteligentă, prezent în peste 7 țări din Europa; xVision – companie care a dezvoltat o soluție pentru sanătate ce folosește inteligența artificială pentru a interpreta analize medicale complexe; Modex - una dintre cele mai importante companii din domeniul blockchain, care a reușit să publice o ofertă tranzacționabilă în marketplace-ul Microsoft Azure, pentru lansarea și implementarea unei infrastructuri bazate pe blockchain în numai câteva secunde.

Descoperă povești ale startup-urilor românești în proiectul IMMpreună pentru România.

Totodată, soluțiile digitale, dezvoltate de Microsoft au fost implementate și de instituțiile guvernamentale din România (precum ANRE, CERT-RO sau AFIR) care au înțeles necesitatea acestor transformări și importanța tehnologiei în optimizarea proceselor la nivel organizațional.

Aceste transformări au cuprins și sectorul bancar, în condițiile în care în ultimii ani, din ce în ce mai multe bănci din România au accelerat procesul de digitalizare pentru a rămâne competitive.

Microsoft a devenit unul dintre principalii parteneri ai sectorului bancar, colaborând cu numeroase bănci din România, pe care le-a sprijinit în procesul de digitalizare.

În acest context, a avut loc dezvoltarea și publicarea unui set de recomandări, împreună cu Banca Națională a României, privind adoptarea tehnologiilor cloud de către băncile comerciale. Într-un alt proiect derulat de Microsoft România, Banca Transilvania a integrat soluții de inteligență artificială pentru a îmbunătăți serviciile de asistență a clienților și a implementat doi chatboți creați pe baza cloud-ului Azure al Microsoft. Totodată, alte proiecte au fost dezvoltate cu CEC Bank, First Bank, EximBank sau BCR, Microsoft fiind unul dintre partenerii programului pentru susținerea start-up-urilor și companiilor locale derulat de aceasta din urmă.

”Astăzi, Microsoft România își propune să continue demersurile în direcția transformării tehnologice, începute în urmă cu un sfert de secol. Dar, în egală măsură, compania se angajează să contribuie la crearea unui ecosistem care să încurajeze oamenii și organizațiile de pe plan local să-și dorească mai mult, să își propună obiective mărețe și să lucreze împreună pentru a defini și a construi un viitor mai bun pentru noi toți”, spun oficialii Microsoft România.