”Scopul nostru era să ieșim cât mai repede cu aplictia regional. Planul inițial era să petrecem 2-3 luni cu aplicația doar în România că să ne rafinăm produsul și go-to-market strategy. Dar războiul și criză refugiaților ne-a făcut să reevaluăm: având în vedere că 80-90% dintre refugiați sunt mame cu copii, aplicația este disponibilă și în Polonia, Ucraina, Ungaria, Slovacia și Rep. Moldova. Practic toate țările care au granița cu Ucraina, astfel încât mamelor refugiate să le fie mai ușor să găsească suportul de care au nevoie și se să găsească reciproc în țările în care au ajuns”, ne povestește Ionuț, precizând faptul că unul dintre segmentele pe care-l urmăreau cu aplicația Momsi era cel al mamelor expat și că ambiția sa este este ca Momsi să devină un jucător global.
Am vorbit despre dezvoltarea aplicației, dar ce face, mai exact, Momsi?
Funcționalități Momsi
”Problemele principale pe care le adresăm sunt izolarea pe care o resimt mamele atunci când vine copilul și lipsa de ajutor/sprijin în viața de zi cu zi. Concret, mamele primesc sugestii de mame din apropiere, cu copii de vârstă similară și interese comune iar mai apoi se invită una pe cealaltă în satul personal și unic. Pot filtra sugestiile în funcție de distanța față de ele și vârstă copiilor”, ne explică Ionuț, pecizând faptul că aplicația este gratuită și ads free, și nici nu intenționează să vândă datele mamelor spre terțe părți.
Fondatorul Momsi precizează faptul că mamele vor putea găsi ajutor rapid în situații de urgență, vor putea găsi mame în apropiere, cu copii de vârste similare, pot organiza mai ușor ieșiri la cafea sau întâlniri de joacă pentru copiii lor și vor putea vinde sau cumpăra produse de la alte mame, pentru ele sau copii lor (prin marketplace-ul din aplicație).
”Misiunea noastră este de a transforma modul în care ne raportăm la maternitate: să facilităm sprijinul de care mamele au nevoie în viața de zi cu zi, sa le ajutăm să iasă din izolarea și rutina zilnică, să le salvăm timp, energie și bani”, adaugă Ionuț.
De altfel, ideea aplicației a venit în urma unor experiențe personale ale lui Ionuț. ” Am fost acolo când s-a născut fiica noastră și aproape am leșinat în sala de nașteri. Ca tată care a stat acasă in concediu de paternitate 2 ani, am asistat direct la durerile, anxietățile și izolarea pe care mamele le simt imediat după ce copilul vine pe lume, spre deosebire de majoritatea taților care, din păcate și de obicei, trebuie să se întoarcă la muncă imediat după. Atunci am început sa mă întreb: ce ar trebui să facă proaspetele mame atunci când au o urgență și nu este nimeni prin preajmă care să dea o mână de ajutor? La cine ar trebui să apeleze? De la cine e mai probabil sa primească ajutor dacă nu tot de la o mamă, din apropiere?”, povestește Ionuț despre modul în care a luat naștere Momsi.
Ideea sa este ca Momsi să devină o soluție la care mamele apelează atunci când au nevoie, indiferent de nevoie: să găsească alte mame din apropiere cu care să socializeze, să organizeze întâlniri de joacă pentru copii lor, să se sprijine în caz de urgențe sau nevoi specifice și să aibă posibilitatea de a cumpăra sau vinde articole pentru mame și bebeluși.
Finanțare pentru dezvoltarea Momsi
Începutul a fost făcut cu o investiție personală de 22.000 euro, iar ulterior, Ionuț a reușit să atragă un sindicat de business angels care au avut încredere în potențialul produsului și care au venit cu finanțare de 85.000 euro înainte ca aplicația să fie creată.
Planul lui Ionuț este de a atrage o rundă de investiție în valoare de 500.000 de euro pentru a putea susține extinderea în alte țări, dezvoltarea produsului, precum și a echipei.
În acest moment, echipa Momsi este în mare parte outsourced, însă Ionuț caută activ persoanele potrivite care să se alăture ca CTO / CPO / Growth Marketer.
În ceea ce privește planurile pentru monetizarea aplicației, Ionuț ne precizează faptul că au în vedere mai multe canele de venituri pe care doresc să le valideze. ”În prima faza nu ne-am propus asta, scopul pe termen scurt este să avem suficientă tracțiune (și engagement) cât să generăm network effects. Dacă ne-am propune să monetizam acum, ar însemna să punem bariere la ambele metrice și nu vrem să mergem cu “frână de mâna trasă”. Aici un model de succes la care ne uităm este Nextdoor din US, cu care ne asemănăm la nivel de concept. Ei de exemplu n-au monetizat în primii 3-4 ani, dar în al 5-lea au generat 100M$ ARR”, spune Ionuț Țurlea, fondator și CEO al Momsi.
Potrivit lui Ionuț, pe termen mediu, planurile de monetizare pentru Momsi prevăd alăturarea de afaceri locale ce propun produse și servicii utile pentru mame și copii, ”iar când o mama face o tranzacție la acel partener, noi vom percepe un comision”.
”În plus, pe roadmap avem în plan un marketplace de experți pentru problemele cu care se confruntă mamele și copii: psihoterapeuți, consultanți în alăptare, cleaning, babysitting, etc. Și acesta e un canal pe care ne propunel să-l monetizam”, afirmă Ionuț, adăugând faptul că, pe termen lung echipa își propune să testeze abonarea la serviciul Momsi.
Extindere în UE și SUA
În ceea ce privește dezvoltarea Momsi, pe termen mediu și lung echipa își propune să extindă disponibilitatea aplicației în UE, precum și în Statele Unite.
În acest moment, aplicația este gratuită, nu conține reclame, poate fi descărcată de aici https://www.momsi.app/ și este disponibilă în România, Polonia, Ucraina, Ungaria, Slovacia și Republica Moldova.
”De asemenea, să atragem runde succesive de invesții necesare dezvoltării produsului, pentru a crește echipa și marketing-ului. Scopul până la finalul anului este să ajungem la minim 100k mame și să ridicăm o rundă de finanțare de tip pre-seed”, declară Ionuț, precizând faptul că experiența programelor de accelerare prin care a trecut în timp dezvolta ideea a ceea ce a devenit Momsi l-a ajutat la rafinarea conceptului și a strategiei de afaceri și i-a adus conexiunile necesare pentru acces la finanțare și cunoștințele experților.