Acest text a fost publicat prima oară în newsletter
Fii la curent cu lucrurile scrise de noi în fiecare zi la ora 9.00 dimineața prin newsletter-ul start-up.ro
Lectură de 2 min
Fii la curent cu lucrurile scrise de noi în fiecare zi la ora 9.00 dimineața prin newsletter-ul start-up.ro
Spun că i-am mai dat o șansă pentru că am mai fost acolo în urmă cu 4 ani, la finalul lunii noiembrie, în plină desfășurare a târgului de Crăciun. Recunosc că prima dată nu mi-a plăcut foarte mult, fiind supărată de faptul că era extrem de aglomerat – ok, ar fi trebuit să mă gândesc la asta -, magazinele erau închise în weekend – așa funcționează ei acolo, dar, cel mai rău, și restaurantele sunt închise sâmbătă și mai ales duminică.
Lucru pe care chiar nu l-am știut, iar la acel moment, când afară este mult mai frig, îți este foame și dorești să mănânci ceva mai mult decât un cârnat în spatele unei stații de tramvai ca să te adăpostești de vânt, chiar te face să nu-ți mai placă locul în care ești.
De data aceasta am plecat știind că trebuie să facem cumpărături de weekend încă de sâmbătă după-amiază, și am salvat în Google Maps o serie de restaurante care ar fi, totuși, deschise sâmbătă seara și duminică. Și a fost ok. Chiar foarte ok.
Am ținut neapărat la mergem la o cafenea care are program în fiecare zi, le-am precizat că am mai fost la ei în vizită acum 4 ani și că ne-a plăcut foarte mult. Am avut o scurtă conversație cu chelnerul care a fost foarte amabil, fiind foarte încântat de faptul că am revenit la ei, chiar dacă mai mult ca sigur, au clienți mult mai fideli decât noi, iar în semn de recunoștință, ne-au oferit un corn gratuit. Nu așteptam ceva în plus de la ei, în afară de conversația amabilă, însă a fost o surpriză foarte plăcută.
O altă interacțiune plăcută a fost într-un restaurant-berărie, duminică după-amiază. Am cerut o masă, iar prima lor întrebare a fost dacă avem rezervare – în weekend, o parte dintre restaurantele din Viena funcționează pe acest principiu, iar dacă nu ai, unii dintre ei nu te primesc deloc. Am răspuns că nu, din păcate, și ne așteptam să ne refuze. În schimb, ne-au condus spre o altă zonă a restaurantului și ne-au oferit o masă, la fel de amabili și atenți.
Ce vreau să spun prin exemplele mele: chiar dacă sunteți ocupați, aveți o politică pe care clienții voștri poate nu o știu la început, încercați și o altă abordare în interacțiunea cu ei. Vorbiți cu ei, fiți amabili, așa s-ar putea să-i câștigați pe termen lung (apropo, am mers la ambele localuri și pentru a doua oară în cele câteva zile pe care le-am petrecut la Viena). Fiți deschiși la interacțiunea cu ei, măcar ascultați ce zic, ce-și doresc și dacă îi putea acomoda, nu ezitați să o faceți, iar dacă nu, explicați-le, măcar, de ce. Pe termen lung va conta foarte mult.
Ca sa primesti prin email cele mai noi articole.