Dar ce definește succesul? Aparițiile în presă, recunoașterea internațională, cifra de afaceri, toate împreună și niciodată separat? Și când te oprești odată ce ai cunoscut succesul sau cum faci să ai și mai mult succes?
Sunt multe cărți care prezintă poveștile alea inspiraționale și antreprenorii ăia spre care să râvnim, dar azi vreau să-ți spun despre o poveste de succes pe care am descoperit-o întâmplător și care mi se pare că definește foarte bine succesul construit pe nevoi extrase din comunitate, și nu de dragul premiilor sau a faimei.
Blogilates e numele proiectului și Cassey Ho e numele antreprenoarei care și-a clădit un adevărat imperiu în jurul fitness-ului făcut acasă. Cumva, echivalentul lui Jane Fonda și a casetelor anilor ‘80.
Am descoperit Blogilates când am început să fac sport acasă, prin 2016, și am dat un random search pe Youtube. Mi-a apărut ea cu niște videos cam stângace, care aveau acel vibe de video homemade. Asta pentru că le pornise în 2009.
Pe măsură ce îi scrollam canalul de Youtube, vedeam cum se schimbă și calitatea videourilor, cum se schimbă potrivirea muzicii cu mișcările pe care le explica, ‘mereu cu zâmbetul pe buze’ Cassey Ho.
Am văzut cum crea adevărate programe de transformare, dar foarte smart făcute, sub forma unor plannere mereu cu atenție la design. Era peste tot, pe Instagram, pe blog, apoi pe TikTok.
Dar nu s-a oprit aici. Prin 2018 vedeam cum își posta schițele pentru haine speciale de fitness, genul acela de colanți, fuste și bustiere, alături de saltele de yoga, sticle de apă și gantere care să fie și fashionable și utile.
Nevoile depistate de ea în călătoria alături de comunitatea dezvoltată pe Blogilates s-a transformat încet în PopFlexActive, un shop unde nu face fuste, face skorts, o combinația de pantaloni scurți cu fustă. Un loc unde face șepci, dar prin care să poți să scoți pony tail afară sau chiar un coc în vârful capului. Un loc unde face plannere și afișe cu tot cu stickere ca să te simți mai motivat când îți pui un abțibild simpatic lângă ceea ce a făcut bine.
Ce mi-a plăcut la ea e că de fiecare dată când aducea un element nou de business își întreba oamenii sau pornea de la o nevoie pe care o descoperea alături de cei care o urmăreau. Punea schițele, testa alături de ei și prezenta vulnerabilități. Și pe alea de business și pe alea de bullying online sau de viață.
Mi-ar plăcea ca succesul să fie un rezultat cuantificabil prin oamenii pe care îi atingi și îi ajuți prin ceea ce faci, și nu doar o diplomă agățată pe un perete sau un trofeu dat la o gală. Mi-ar plăcea ca succesul să fie o călătorie a evoluției și să aplaudăm procesul până să ajungă pe covorul roșu.
Și acum, vreau să-ți dau ție leapșa și să-mi spui: tu ce poveste de succes ai descoperit recent, un business sau un brand pe care să-l apreciezi pentru cum își construiește succesul.
Aștept răspunsul tău pe [email protected].
Până atunci, ne găsim aici, în locul poveștilor cu toate nuanțele succesului.