Consumul de ciocolată premium își menține trendul crescător din ultimii ani, iar țara noastră intră în topul țărilor cu cel mai mare consum de ciocolată premium din Europa, conform datelor furnizate de Leonidas Ciocolată Belgiană, principal importator al brandului pe piaţa locală.

Rețeaua din România a vândut peste 70 de tone de ciocolată in 2022, cu 60% mai mult față de anul precedent.

Leonidas Dorobanți, cea mai mare ciocolaterie Leonidas din România este pe primul loc în materie de vânzări, cu peste 24.000 de clienți pe an.

În ceea ce privește obiceiurile de consum, lunile Februarie și Martie sunt printre cele mai importante în materie de vânzări. Acest lucru se datorează faptului că tot mai mulți români aleg mărțisoarele dulci în locul celor clasice. Drept dovadă, doar în luna Februarie a acestui an vânzările în locațiile fizice Leonidas au crescut cu 20%, în timp ce comenzile pe magazinul online ciocolatabelgiana.ro au înregistrat o creștere de 45%. Acest trend crescător se va menține cel puțin la același nivel și în luna Martie.

”Constatăm că românii preferă din ce în ce mai mult cadourile din ciocolată de calitate pentru perioada 1-8 Martie. Clienții aleg ciocolata belgiană Leonidas deoarece vor un cadou de calitate, cu ingrediente naturale, proaspete, fără coloranți sau ulei de palmier, care să conțină exclusiv unt de cacao, fără alți înlocuitori.’’ a declarat Ion Codreanu, importator Leonidas în România.

Leonidas Ciocolată Belgiană, unul dintre cei doi importatori ai brandului pe piața locală, operează în prezent 11 ciocolaterii, dintre care 3 în management propriu, în București (Leonidas Dorobanți, Piața Constituției și Berthelot). Restul locațiilor funcționează în sistem de franciză, atât în capitală, cât și în Iași, Cluj, Bacău și Pitești.