Ce poți face pe perioada verii pentru a-ți ajuta business-ul creativ?
Perioada verii nu trebuie să fie una de pauză pentru business-ul tău, din contră. Așa cum creativii au nevoie să își umple paharul de creativitate și business-ul creativ are nevoie să se (re)poziționeze la jumătatea anului.
Află opiniile specialiștilor din comunitatea start-up.ro
Textele publicate în categoria Subiectiv sunt responsabilitatea autorilor, fiind opinii asumate de aceștia. Dacă vrei să afli mai multe opinii ale specialiștilor, urmărește categoria Subiectiv.
Urmărește specialiștii!
Dacă ești un antreprenor creativ, felicitări pentru că ai ales o cale îndrăzneață și inspirată! Dacă urmează să faci pasul înspre freelancing, antreprenoriat, soloprenoriat, felicitari pentru curaj. Este un pas important, cel de a ieși din pantofii de specialist și a intra în cel de antreprenor. Vara este percepută deseori ca o perioadă în care lucrurile încetinesc, dar asta nu trebuie să se întâmple pentru activitatea ta profesională. Iată aici câteva direcții care te pot ajuta să-ți dezvolți afacerea pe perioada verii:
- Cultivă-ți pasiunea: Ca antreprenor creativ, este important să fii pasionat de ceea ce faci. Îți recomand să te înhăma la proiecte care îți stimulează creativitatea și îți permit să-ți exprimi talentul creativ.
- Cunoaște-ți piața și publicul țintă: Ești antreprenor creativ, dar nu uita că afacerea ta trebuie să satisfacă nevoile și dorințele clienților ideali cu care vrei să lucrezi. Investește timp în a-ți înțelege piața și a identifică publicul țintă. Astfel, ca antreprenor creativ, vei putea crea produse sau servicii care să atragă și să satisfacă clienții.
- Inovează și experimentează: Creativitatea și motivația de a crea sunt 2 dintre cele mai puternice avantaje competitive în afacere. Fii deschis să inovezi și să experimentezi noi idei și abordări. Nu te teme să ieși din zona ta de confort și să încerci ceva nou, chiar dacă acesta e un proces greu, de cele mai multe ori dă rezultate faine. Acesta este modul în care vei reuși ca antreprenori creativ să te diferențiezi în final pe piață.
- Construiește o rețea de contacte din comunitățile în care activezi și networking: Relațiile sunt importante în orice afacere, cu atât mai mult în cele creative, pentru că procesul de lucru este unul direct, deseori 1:1. Încearcă să te conectezi cu alți antreprenori creativi, cu experți din industrie și cu potențiali clienți. Participă la evenimente, conferințe și întâlniri de networking pentru a-ți extinde rețeaua de contacte. Implică-te în comunitățile unde te regăsești. Aceste conexiuni îți pot aduce oportunități noi și te pot ajuta să-ți dezvolți afacerea.
- Dezvoltă-ți abilitățile de lucru în echipă: Ca antreprenor creativ, vei fi responsabil de conducerea afacerii tale și de gestionarea unei echipe, dacă este cazul sau a colaboratorilor tăi. Investește în dezvoltarea abilităților tale de leadership și lucru în echipă, cum ar fi comunicarea eficientă, motivarea colegilor și luarea deciziilor înțelepte. Aceste abilități te vor ajuta să-ți ghidezi echipa și să obții rezultate bune.
- Gestionarea timpului și disciplina: Fiind creativ, s-ar putea să ai multe idei și proiecte în minte. Este important să înveți să-ți gestionezi timpul eficient și să prioritizezi sarcinile, să îți impui o disciplină a lucrului. Stabilește-ți obiective clare și creează un plan de acțiune realist. Împarte-ți timpul în funcție de importanța sarcinilor și nu după urgența lor și fii consecvent în respectarea programului tău.
- Fii deschis la feedback și învățare: Creativitatea ta va evolua odată cu experiența profesională. Fii deschis la feedback-ul constructiv și la oportunitățile de învățare continuă. Încearcă să-ți dezvolți abilitățile în domenii conexe afacerii tale, cum ar fi marketingul, vânzările sau gestionarea financiară. Cu cât ești mai bine pregătit din punct de vedere profesional, cu atât vei avea mai mult succes în afacerea ta creativă.
În plus, ca antreprenor creativ este cu atât n-ai important echilibrul între creativitate și aspectele pragmatice ale meseriei: Creativitatea poate fi ușor de neglijat în fața aspectelor practice ale unei afaceri. Asigură-te că acorzi atenție și resurse pentru a-ți provoca latura creativă, în timp ce te ocupi și de sarcinile administrative necesare pentru a-ți susține afacerea.
Sper că aceste sfaturi te vor ajuta în parcursul tău antreprenorial.
Îți doresc să te implici în proiecte cu sens!
Despre Armina Popeanu
Armina Popeanu este arhitect de profesie, antreprenor cu peste 10 ani de experiență. A fondat Lyria – unde a creat în propria fabrică genți și pantofi unicat -, AArchitects – studio de arhitectură și design de interior - și proiectul aBC - a Business of Creativity - și este doctorand în Business de Arhitectură. Crează contexte de învățare pentru antreprenorii creativi și se implică în cauze ce au în comun educația, fiind mentor în diferite programe antreprenoriale, dar și voluntar în cadrul proiectului De-a Arhitectura.
Creativitatea, inovația și educația sunt valori prezente în proiectele în care este implicată - fie că vorbim despre design interior, afaceri, predarea arhitecturii studenților, mentorat pentru afacerile creative sau voluntariat pentru promovarea arhitecturii în rândul copiilor.
Prin proiectul aBC, Armina își dorește să creeze un ecosistem pentru arhitecți, designeri, antreprenori din industrii creative, oferind oportunități de educație antreprenorială prin întâlniri, workshopuri, sesiuni de consultanță, cursuri de business. Întânirile aBC, organizate lunar, au contribuit la a crea o comunitate de peste 1.000 de creativi, iar în a doua parte a lui 2023, Armina își propune să extindă întâlnirile de antreprenoriat creativ la nivel national, în cel puțin 5 orașe, ajungând astfel până la finalul anului la aproximativ 10.000 de antreprenori din industriile creative.
Recent, a lansat podcastul aBC – unde prezintă conversații cu arhitecți, designeri și antreprenori creativi, care își împărtășesc experiențele antreprenoriale Armina Popeanu. Invitații sunt profesioniști din industriile creative care au avut un impact prin afacerile lor, proiectele sau contribuțiile lor la dezvoltarea segmentului în care activează.